Jump to content
Annons

Studiobygge pÄ g!

DeeNii__ (oregistrerad)

Recommended Posts

DeeNii__ (oregistrerad)

Tja 😄 Det Ă€r sĂ„ att jag flyttat nu med mina förĂ€ldrar till ett hus dĂ€r jag ska förmodlingen bygga liten hemmastudio för inspelning av musik 🙂

Nu har jag hela övervÄningen pÄ mig men jag tÀnker inte anvÀnda hela.. utan jag ska bara anvÀnda graderoben som Àr pÄ 180cm x 160cm för bara mickbÄset... sedan tÀnkte jag att ta en liten bit frÄn vardagsrummet och stÀlla ihop 3 bord..

bord1 ska in i hörnan..

bord2 pÄ ena sidan av bord 1 och bord3 pÄ andra sidan av bord2...

Sedan kopplar 2 skÀrmar till datan och ha dom pÄ bord1-2 och bord 3 ska vara för mixerbord - preamp - ljudkort - ch sÄnna extra grejjer...

Dock sĂ„ tĂ€nkte jag skippa koppla mixern och köra frĂ„n ljudkortet och preampen... mixerbordet tĂ€nkte jag stĂ€lla dĂ€r sĂ„ den gör saken lite snyggare bara 🙂 I mickbĂ„set sĂ„ tĂ€nkte jag stĂ€lla micken mitt i det hela och hĂ€nga nĂ„tt texthĂ„llare nerĂ„t sĂ„ at jag skipper massa stativ i mickbĂ„set... sedan tĂ€nkte jag dĂ„ köra http://www.biltema.se/products/product.asp...p;iItemId=87657 pĂ„ vĂ€ggarna 😉 ...

Jag kommer sen lĂ€gga pengar och allt pĂ„ mixer preamp mick osv... det nu jag vill av er Ă€r att sĂ€ga vad ni tycker om "studion" jag ska börja bygga i december 🙂

Redigerat av DeeNii__
Dela pÄ andra sajter

Annons

jag tĂ€nkte bara tacka för lĂ€nken.. ja hittade konstlĂ€der dĂ€r som jag letat vĂ€ldigt lĂ€nge efter.. bygger ju förstĂ€rkare o högtalarlĂ„dor sjĂ€lv, sĂ„ det var najs o hitta sĂ„nt dĂ€r.. 😉 o lite hönrbeslag o skit.. 😄

lycka till me studiobygget..

Dela pÄ andra sajter

DeeNii__ (oregistrerad)
jag tĂ€nkte bara tacka för lĂ€nken.. ja hittade konstlĂ€der dĂ€r som jag letat vĂ€ldigt lĂ€nge efter.. bygger ju förstĂ€rkare o högtalarlĂ„dor sjĂ€lv, sĂ„ det var najs o hitta sĂ„nt dĂ€r.. 😉 o lite hönrbeslag o skit.. 😄

hehe lungt 🙂 Ifall du behöver en störrebit pĂ„ 1x1 meter sĂ€g te har lĂ€nken nĂ„nstans i favoriterna 🙂

Tack 🙂

Hej

Dela pÄ andra sajter

hehe lungt 🙂 Ifall du behöver en störrebit pĂ„ 1x1 meter sĂ€g te har lĂ€nken nĂ„nstans i favoriterna 🙂

Tack 🙂

Hej

jo, en ggr en meter behövs nog större Ă€n.. ska bygga en 2x12 högtalarlĂ„da nu inom kort, sĂ„ de kommer behövas.. 🙂

Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.