Carl Cadello Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 - Alla gånger det plingar till när det kommer ett mail om att det kommit ett nytt inlägg i tråden "Störningsmoment". ☺️😆😄
mietek Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 *msn, haha idiotiskt verkligen att ens ha det uppe, men när jag råkar ha det, skriver alltid alla man känner av nån anledning, vilket följs utav ett vredesutbrott på personerna ifråga *tåg, bor 20 meter från järnvägsövergång!
Mollin (oregistrerad) Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 *tåg, bor 20 meter från järnvägsövergång! Jag vet precis vad du menar! ☺️
ThomasJ Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 Telefonen, tveklöst telefonen. Den har fått ta många smällar, stackarn. Men nu har jag en ny som lätt kan sättas i tystläge och den andra ligger bekvämt i papperskorgen. Ehelt klart. Den stackarn har fått ståut med mkt vill jag lova.. Även om den är på ljudlöst så stör den. Bästa är at stängavden helt när man är inne i nått:P
Mollin (oregistrerad) Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 Jag skiter i att svara i telefonen om jag är helt inne i en låt, bästa sättet 😉
TUFFTUFFTUFF Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 Min söta lilla kattunge brukar komma och lägga sig vid musen han är jättesocial .. och så har vi andra katter och möss, som typ Itchy & Scratchy, som bara bråkar och ska stoppa bomber i ögonen på varandra och sånt. Var glad för att de är vänner, det hade varit värre om de skulle ha kastat brinnande motorsågar på varandra, DÅ kunde vi ha snackat störmoment.
adama Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 Jag ska alltså aldrig flytta hemmifrån till nåt ställe med tågräls utanför och minst av allt skaffa hund, katt, barn, flickvän/fru, telefon, snus, dataspel, tidsbrist, sladdar, bandmedlemmar, internet mm... Så ska jag inte bli kissnödig heller... 🙂
YellowStudio Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 Jag tycker att jag blir störd av veta att jag stör andra i huset. Svårt att släppa loss, passar på att sjunga när det är lugnt i stugan. Grannens barn kan ibland störa vid nån tagning men då får jag pyssla med annat, brukar inte vara så länge eller så ofta. Katten stör ibland men det är helt okej.
Mollin (oregistrerad) Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 (redigerat) Jag tycker att jag blir störd av veta att jag stör andra i huset. Svårt att släppa loss, passar på att sjunga när det är lugnt i stugan. Precis så brukar jag också känna! tänker "snart så kommer grannen över och klagar!" .. men man har ju rätt att spela i princip hur högt man vill i en lägenhet på dagtid, då det inte är så många som sover! 😆 ... efter 10 på kvällen ska det vara en human ljudnivå, här jag bor då 😛 men det är ingen som bryr sig om det - speciellt inte våran granne! festar till 04:00 på morgonen vissa helger OCH vardagar!!? 😕 Redigerat 25 oktober 2007 av Mollin
marc Postat 25 oktober 2007 Postat 25 oktober 2007 störmoment hmm då ska vi se.. Flickvän som plötsligt kommer på att man ska damsuga, vårstäda samt göra rent fönstrerna mitt uppe i den bästa låten någonsin.
Irons Postat 26 oktober 2007 Postat 26 oktober 2007 Skulle vara hunden som jämt lyckas öppna dörren och spring och hoppa på mig 😆 Ja! Samma "problem" här! Han har förmågan att hoppa på en när det är som mest kritiskt i skapandet.....
Magpie Postat 26 oktober 2007 Postat 26 oktober 2007 Det eviga störmomentet för alla musiker måste vara att bo i en lyhörd lägenhet. Först och främst får man inte leva ut sin musikalitet till fullo, många musiker känner sig handikappade och klassas som vettvillingar av oförstående grannar. Glöm härligt trumm/saxofonspel, kräma på gitarrförstärkaren till magisk gräns, lägga på skriande rocksång, allt förvärras dessutom efter kl 22 (särskilt nattkreativiteten). Tack och lov finns det bra produkter för hörlursinspelning nuförtiden, men det tillgodoser inte alla musikbehov och är såklart bara en kompromiss för hur bra det kan vara. Skulle det kosta så mycket mer att börja bygga nya lägenheter med mer ljudisolering? Eller varför inte en ljudisolerad källare, alla massmördares dröm 😆 Alla skulle bli glada.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.