musik (oregistrerad) Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 Hej! Har lämnat in min Yamaha MT2X (analogporta, för kassettband) för reparation i och med att jag måste ha den fixad för att kunna föra över vissa spår till datorn, dels för att göra klar cdn och dels för att komma åt vissa instrumentljud som playback-bakgrund vid liveframträdanden. Fråga: Jag kollade runt på Ebay och kom att tänka på att jag kunde köpa en Yamaha MT2X, MT3X. MT120, MT100 II eller MT100, bara den har dbx och 9.5 cm/sek i bandhastighet. Som reservbandare i sammanhangen jag nyss nämnde. Men då uppstod en fråga: VILKA LÄNDER HAR SAMMA VOLT SOM OSS I SVERIGE? För annars kan jag ju inte använda den, om den har 110 Volt och så... 😉 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 kroatien har iaf 230 v, o likadana uttag som vi.. märkte av de i somras när jag var där.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 Well...går ju alltid att googla.... http://www.travel-images.com/electric-plugs.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
b_emerson Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 VILKA LÄNDER HAR SAMMA VOLT SOM OSS I SVERIGE? :musik Volt är en standardenhet, och är således samma i hela världen. Alla har samma Volt. Det finns ingen "Volt, version 2.17". Spänningen i väggutaget kan dock variera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SMonk Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 karta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 25 oktober 2007 Dela Postat 25 oktober 2007 karta. Fullkomligt lysande! Lägges i Favoriter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 25 oktober 2007 Dela Postat 25 oktober 2007 VILKA LÄNDER HAR SAMMA VOLT SOM OSS I SVERIGE? :musik Volt är en standardenhet, och är således samma i hela världen. Alla har samma Volt. Det finns ingen "Volt, version 2.17". Spänningen i väggutaget kan dock variera. ...och Volt-talet på maskinen, vilket var det jag menade. Har sett en del säljare i bl.a. Tyskland, Ungern, UK osv. som säljer bandare enbart för 110 Volt. Men en del portor har även omställare för 110/220 volt. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.