Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I skolan jag går på har vi två stycken mickar som vi använder för att spela in akustisk gitarr bland annat, Calrec CM1050. De är väldigt bra, och jag försöker få tag på ett par såna. Småmembranskondensatorer. Men. De verkar helt hopplösa att hitta. En sökning på Google ger 109 träffar, där de flesta bara är studior som listar sin utrustning. Ingen vild gissning att de inte tillverkas längre.

Så: finns det nån som vet var man kan få tag på Calrec CM1050-mickar?

:rolleyes:

Annons
Postat
I skolan jag går på har vi två stycken mickar som vi använder för att spela in akustisk gitarr bland annat, Calrec CM1050. De är väldigt bra, och jag försöker få tag på ett par såna. Småmembranskondensatorer. Men. De verkar helt hopplösa att hitta. En sökning på Google ger 109 träffar, där de flesta bara är studior som listar sin utrustning. Ingen vild gissning att de inte tillverkas längre.

Så: finns det nån som vet var man kan få tag på Calrec CM1050-mickar?

😉

Har 3st som jag i princip aldrig använder. Kanske får börja testa dem, det blir ju ofta att man kör med sina standradval.

M

Postat
Har 3st som jag i princip aldrig använder. Kanske får börja testa dem, det blir ju ofta att man kör med sina standradval.

Sukta mig inte! 😉 Minns du var du fick tag på dem? En försäljning är inte att tänka sig annars..?

Postat

...åh calrec-mickar.. får mig osökt att tänka på liljeholmens folkhögskola. Mysiga småmembranare som låter nice till piano å acke-gura =)

Postat (redigerat)

Jag har sett den, men det står ingenting om var man kan köpa dem...

Det framgår väl ganska tydligt längst ner på sidan, att de inte har tillverkats på många år - så det är begagnat som gäller i så fall.

Calrecs hemsida kan man se att de inte har mikrofoner på dagordningen längre - men på sidan med "history", kan man också se att det är samma firma som har tillverkat micar tidigare, så de har alltså slutat med den biten.

Redigerat av Claes

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.