Jonesylixx Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 Mitt band ska gå in och göra en fullängdare i en studio här snart... www.myspace.com/tracysavenue Där kan ni höra hur trummorna blev på förra inspelningen, samt se vilken genre vi spelar.. vill ha lite fetare ljud denna gången.. Vad är eran åsikt? vilket föredrar ni? Finns ju både för och nackdelar med båda... Leka med ljud till d-drums eller göra en bra uppmickning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 ta både och för säkerhets skull..bäst cymballjud får du nog ur riktiga cymbaler osv.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 (redigerat) Mitt band ska gå in och göra en fullängdare i en studio här snart...www.myspace.com/tracysavenue Där kan ni höra hur trummorna blev på förra inspelningen, samt se vilken genre vi spelar.. vill ha lite fetare ljud denna gången.. Vad är eran åsikt? vilket föredrar ni? Finns ju både för och nackdelar med båda... Leka med ljud till d-drums eller göra en bra uppmickning? mer spelkänsla förmodligen med akustiska trummor större frihet till ljudval med digitalt låter ert trumset som ni vill att trummorna ska låta? där har du svaret ps jag förutsatte förstås att du tänkt spela in med midi om ni kör digitalt? Redigerat 24 oktober 2007 av Demonproducenten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 Har man möjlighet att spela in med bra trummor, bra utrustning (mickar, preamps osv.), uppsatt av en bra tekniker, i ett bra rum klår den äkta varan alltid ett par digitaltrummor. Även om man ibland kan trigga ändå. Har man inte allt detta är inspelning med digitaltrummor tillsammans med exempelvis DFHS ett väldigt bra alternativ. Själv har jag ett Roland TD-3 som används flitigt på detta sätt och det fungerar utmärkt. Men det gäller att trummisen spelar med trummorna och inte mot. Vissa accentueringar är svåra att få till på speciellt hihaten. Men fördelarna är å andra sidan att man slipper rigga, man kan fortsätta en inspelning mitt i en låt en vecka senare, är trummisen lite dålig kan man flytta missade slag och även kvantisera om man spelat till metronom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonesylixx Postat 26 oktober 2007 Trådstartare Dela Postat 26 oktober 2007 Ja fan jag själv uppskattar ju bättre om man kör en bra uppmickning på akustiska trummor, men de andra i bandet vill nog köra d-drums med riktiga cymbaler... Ja vi får se, gött att höra lite åsikter om ämnet iaf 🙂 Vad tyckte ni om musiken BTW? 😛 Ja ha det gott... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.