Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vettikatten vad jag gör för galet.

Men lått oss säga att jag jobbar med ett projekt som jag sedan lägger eq o kompressor på.

Jag maximerar nåvåerna så att ljudbilden blir fyllig o "fet" men sedan när jag bouncar det o inporetrar det som ett oaduiospår så låter det rikitgt illa.

Alltså det distar o låter allmänt dåligt.

Vad e galet?

Annons
Postat

Går du över nollan på masterkanalen? Isf är det inte konstigt att det slår över.

Postat

Har du verkligen kollat så logics utgångar inte peakar? I kombination med vissa ljudkort (i alla fall på äldre versioner av Logic) har det inte hörts när signalen överstiger 0dB, men efter bounce hörs det självklart oavsett. Med mitt Emagic A62 jag kör på nu hörs det direkt om man hamnar över 0 på outputen i Logic 8.

Postat

Logic kör 32 bitars float internt,det betyder som jag förstår det att det är högre headroom. När man senare mixar ner till 24 eller 16 börjar det däremot att dista.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Ja det är jäkla märkligt jag får också dist men alla redan innan jag bouncar i Pro 7, hörde det först på ett audio instrument och det är inte ens i närheten att peaka på sin egen kanal, det gör det även när jag solar det och även utan limiter på mastern. Vad har du för ljudkort ThomasJ bör väl vara FW eller USB? Jag har ett Phonic firefly 302 FW kort och undrar om det är nåt ljudkorts strul men jag funderar också på om det är hörlursutgången som har värden som mina AKG 240 lurar inte gillar. Jag fick ta ner volymen på mitt audioinstrument sola det bort med limitern på mastern och bounca det till en wav fil sen ta in den i projektet igen och köra en mycket moderat change gain för att få upp den till i alla fall acceptabel nivå och ändå finns det antydan till dist. Hoppas nån har nån bra idé. Kan det vara nån intelmac bugg jag menar ThomasJ och jag har ju nyss köpt macar och det var väl lite strul med intel kompabiliteten?

Göran

Postat
Ja det är jäkla märkligt jag får också dist men alla redan innan jag bouncar i Pro 7, hörde det först på ett audio instrument och det är inte ens i närheten att peaka på sin egen kanal, det gör det även när jag solar det och även utan limiter på mastern. Vad har du för ljudkort ThomasJ bör väl vara FW eller USB? Jag har ett Phonic firefly 302 FW kort och undrar om det är nåt ljudkorts strul men jag funderar också på om det är hörlursutgången som har värden som mina AKG 240 lurar inte gillar. Jag fick ta ner volymen på mitt audioinstrument sola det bort med limitern på mastern och bounca det till en wav fil sen ta in den i projektet igen och köra en mycket moderat change gain för att få upp den till i alla fall acceptabel nivå och ändå finns det antydan till dist. Hoppas nån har nån bra idé. Kan det vara nån intelmac bugg jag menar ThomasJ och jag har ju nyss köpt macar och det var väl lite strul med intel kompabiliteten?

Göran

Justnu kör jag med det inbyggdta kortet eftersom mitt ljudkort ligger 100mil ifrån mig justnu.

Men du kan ha en poäng i att det är någon barnsjukdom på just intellmacarna?!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.