ThomasJ Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 (redigerat) På jobbet har dom numera spärrat facebook. Någon som vet hur man kan kommain där iaf? Provat att surfa via proxy osv men ikke. ?! Redigerat 24 oktober 2007 av ThomasJ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 På jobbet har dom numera spärrat facebook. Någon som vet hur man kan kommain där iaf? Provat att surfa via proxy osv men ikke. ?! Om man säger så här: Nu vet jag inte var du jobbar. Men om du jobbade på mitt företag och jag hade spärrat t ex facebook för surf för mina anställda och jag upptäckte att du medvetet kringgick detta och surfade på jobbet så skulle du få problem... 🙂 Kanske värt att fundera på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 24 oktober 2007 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2007 På jobbet har dom numera spärrat facebook. Någon som vet hur man kan kommain där iaf? Provat att surfa via proxy osv men ikke. ?! Om man säger så här: Nu vet jag inte var du jobbar. Men om du jobbade på mitt företag och jag hade spärrat t ex facebook för surf för mina anställda och jag upptäckte att du medvetet kringgick detta och surfade på jobbet så skulle du få problem... Kanske värt att fundera på? Givetvis är det jue inte en bra väg att gå. Men tanken slog mig bara att det borde vara fullt möjligt med tanke på att det går i explorer. Visst har du rätt i det du skriver, frågan var helt hypotetisk:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 Nu vet jag inte var du jobbar. Men om du jobbade på mitt företag och jag hade spärrat t ex facebook för surf för mina anställda och jag upptäckte att du medvetet kringgick detta och surfade på jobbet så skulle du få problem... Vilken tur då att man inte jobbar på ditt företag då 😄 Nä ärligt är jag en som är totalt ointresserad av facebook och alla trender på nätet som ploppar upp titt som tätt. Tycker det är roligare och vetttigare spendera tid och engergi på skapa musik än sitta o surfa på facebook eller nåt sånt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LowL Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 det går att använda yourfreedom och socscap (tror de stavas så) och du måste ha båda dom programmen. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 Nu vet jag inte var du jobbar. Men om du jobbade på mitt företag och jag hade spärrat t ex facebook för surf för mina anställda och jag upptäckte att du medvetet kringgick detta och surfade på jobbet så skulle du få problem... Vilken tur då att man inte jobbar på ditt företag då 😛 Nä ärligt är jag en som är totalt ointresserad av facebook och alla trender på nätet som ploppar upp titt som tätt. Tycker det är roligare och vetttigare spendera tid och engergi på skapa musik än sitta o surfa på facebook eller nåt sånt va gör du här då?? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 Har de bara spärrat domännamnet så funkar det med ip nummret. Det kan du få fran genom att skriva ping www.studio.se i kommando prompten. Då får du ip nummret för studios hemsida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 Skaffa annars en mobil eller handdator som du kan surfa med i stället... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 24 oktober 2007 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2007 Har de bara spärrat domännamnet så funkar det med ip nummret.Det kan du få fran genom att skriva ping www.studio.se i kommando prompten. Då får du ip nummret för studios hemsida. funkade inte att gå direkt till ipet. Sidan fans inte:s Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 Förut fanns en tjänst hos google som översatte websidor. Så man klickade in länken där men "översatte" till samma språk som webbplatsen var på för att inte strula till det, funkade på mitt gamla företag eftersom sidan man vill se öppnas i en frame på översättningstjänsten. Det finns säkert finurligare sätt men... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berra_- Postat 24 oktober 2007 Dela Postat 24 oktober 2007 (redigerat) Förut fanns en tjänst hos google som översatte websidor. Så man klickade in länken där men "översatte" till samma språk som webbplatsen var på för att inte strula till det, funkade på mitt gamla företag eftersom sidan man vill se öppnas i en frame på översättningstjänsten. Det finns säkert finurligare sätt men... Förut? Google Translate ? Redigerat 24 oktober 2007 av berra_- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.