Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska alltså ta och byta ut mitt ESI Waveterminal 192M som jag haft några år nu.

Bytet beror mest på brus och halvstabila drivers, eller snarare...driverna är rätt ok men den inbyggda kontrollpanelen lämnar en del att önska.

Så jag söker ett ljudkort melan typ 1000-2000 kr för PCI-plats montering.

Jag vill ha följande:

MIDI IN och UT

2 x balanserade ingångar

2 x obalanserade ingångar

Hörlursuttag

Digital utgång

Sjukt låg latency 🙂

Någon som kan tipsa vad man ska köpa?

Kikade lite på MSI Juli@ men kortet känns gammalt?

Annons
  • 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Hej,

Jag ska byta mitt ljudkort, mest för att mina drivers inte är dom mest stabila (ESI Waveterminal 192M) och kör någon hemsk beta 3 driver som är den sista. Allt annat än stabil.

Så då satt jag och kikade på bland annat Swedenmidimusics hemsida för att se om jag kan hitta något vettigt kort.

Jag har inget större behov av en massa ingångar och micar, får jag 1 tele och 1 mic in så klarar jag mig - MEN DET SKA VARA STABILT.

Så kikade på Maya44 från ESI - dock är sista drivrutinsdatum på det kortet från 2005. funkar det bra tro?

Vore kul om någon kunde tipsa om ett skapligt enkelt kort i ca 1000-2000 SEK klassen med stabila drivrutiner för Windows XP .

Hoppas på tips från någon som faktuskt har ett bra tips som han/hon är nöjd med än teoretisk information.

Sist jag installerade om datorn så började en del av mina mjukvarusynthar låta annorlunda....skitsurt när gamla låtar låter på ett annat sett helt plötsligt.

Med hopp om välljud!

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Postat
Vilken typ av musik ska du spela in, vilka instrument etc? Till vissa ljudkort ingår nämligen vissa pluggar som kan vara bra att ha till olika typer av musik...

/F

Sorry, glömde beskriva.

Electronisk musik i Cubase, möjligen någon av mina analoga synthar kommer användas och en mic - that's it.

VST instrument generellt är det jag kör med, ju fler ju lyckligare blir jag (men inte är dom gratis inte..)

Postat (redigerat)
Håll dig hellre till de trådar du har startat, än att starta nya trådar. Mvh

.björn.

Inga problem Björn, men det fanns ingen funktion för att radera posten och den hittade inte min post när jag sökte för jag visste att jag dubbelpostade. Verkar som det är en del jobb kvar med forumet.

Redigerat av Voide

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.