Gain Postat 26 oktober 2007 Postat 26 oktober 2007 Jag har hört att Laleh tar cirkus 100 lakan för ett gig. Det är inte alls dåligt tycker jag=) 100lax? tveksamt! Inte ens när hon var som störst tror jag hon fick det. Mer etablerade artister med ny platta ute kan få får runt 120.000:- Det är klart att hon får 100 000 lakan.. (förvisso inkl. en hel del egna kostnader förstås) Det är ju faktiskt inte mer än dryga 15% av biljettintäkterna på en kväll. Ok då får hon väl det då! Men jag har sett prislistor från Ema vad olika artister kostar. Kände bara att hon inte är aktuell just nu så då trodde jag inte hon skulle få så mycket. Det var iof ett tag sen jag såg prislistorna det kanske har gått upp men tror ändå inte på så mycket! Inte klart som korvspad menar jag förstås.. 😛 De där gagerna kan nog variera en del förstås beroende på sammanhang, liksom för henne och många andra. Men visst, om det är exempelvis 1 500- 2 000 betalande och biljettpriset ligger på 350 spänn för att se EN artist så borde även en oaktuell Laleh (snart ett år sedan förra plattan) hamna där.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.