Jump to content
Annons

Soxic

Recommended Posts

Jag är nästan säker på att man kan markera delar av ens låt i Cubase som "solo", "bridge" osv. Går det att göra högst upp i tidslinjen? Man vill ju hålla reda på vart man är då man programmerar trummor. Tacksam för hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag är nästan säker på att man kan markera delar av ens låt i Cubase som "solo", "bridge" osv. Går det att göra högst upp i tidslinjen? Man vill ju hålla reda på vart man är då man programmerar trummor. Tacksam för hjälp.

Ett annat sätt kan vara att klippa upp ett spår och färglägga det efter låtens delar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nästan säker på att man kan markera delar av ens låt i Cubase som "solo", "bridge" osv. Går det att göra högst upp i tidslinjen? Man vill ju hålla reda på vart man är då man programmerar trummor. Tacksam för hjälp.

Ett annat sätt kan vara att klippa upp ett spår och färglägga det efter låtens delar.

...då kan man även skriva "solo", "bridge" osv... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Heter det inte Marker Track i Cubase?

Ja marker track. där kan man skapa sections, döpa dem, och om man dubbelklickar på dem så ställer sig L och R där.

Försökte döpa en section..nope. Vet du hur - Den ger ju bara nr, 1, 2 etc?

Edit: Det går att döpa den i Infoline och det kan väl vara gott nog kanske då partens namn kommer ut på spåret, då ökar nog tydligheten vid trumprogrammering om man gör som jag föreslog först med färgläggning av låtens delar istället. Som Lithium skrev så går det ju alldeles utmärkt att namnge delarna också och DÅ blir det tydligt 😳

Oavsett.. Marker Track är riktigt bra och underlättar en del exempelvis som Lars påpekade - i snabbvalet av section för redigering. .

Redigerat av Gain
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...