Soxic Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Jag är nästan säker på att man kan markera delar av ens låt i Cubase som "solo", "bridge" osv. Går det att göra högst upp i tidslinjen? Man vill ju hålla reda på vart man är då man programmerar trummor. Tacksam för hjälp.
Gain Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Jag är nästan säker på att man kan markera delar av ens låt i Cubase som "solo", "bridge" osv. Går det att göra högst upp i tidslinjen? Man vill ju hålla reda på vart man är då man programmerar trummor. Tacksam för hjälp. Ett annat sätt kan vara att klippa upp ett spår och färglägga det efter låtens delar.
Multiband Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 (redigerat) Heter det inte Marker Track i Cubase? Redigerat 22 oktober 2007 av Multiband
Lithium Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Jag är nästan säker på att man kan markera delar av ens låt i Cubase som "solo", "bridge" osv. Går det att göra högst upp i tidslinjen? Man vill ju hålla reda på vart man är då man programmerar trummor. Tacksam för hjälp. Ett annat sätt kan vara att klippa upp ett spår och färglägga det efter låtens delar. ...då kan man även skriva "solo", "bridge" osv...
Lars XLN Audio Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Heter det inte Marker Track i Cubase? Ja marker track. där kan man skapa sections, döpa dem, och om man dubbelklickar på dem så ställer sig L och R där.
Gain Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 (redigerat) Heter det inte Marker Track i Cubase? Ja marker track. där kan man skapa sections, döpa dem, och om man dubbelklickar på dem så ställer sig L och R där. Försökte döpa en section..nope. Vet du hur - Den ger ju bara nr, 1, 2 etc? Edit: Det går att döpa den i Infoline och det kan väl vara gott nog kanske då partens namn kommer ut på spåret, då ökar nog tydligheten vid trumprogrammering om man gör som jag föreslog först med färgläggning av låtens delar istället. Som Lithium skrev så går det ju alldeles utmärkt att namnge delarna också och DÅ blir det tydligt 😳 Oavsett.. Marker Track är riktigt bra och underlättar en del exempelvis som Lars påpekade - i snabbvalet av section för redigering. . Redigerat 22 oktober 2007 av Gain
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.