Jump to content
Annons

Hur mycket klarar en Shure SM58, egentligen?


Mats Stålbröst

Recommended Posts

Ni har kanske läst artikeln i Studio 9-07, där jag och Majken hårdtestar en Shure SM58 för att ta reda på om den verkligen kan leva upp till sitt rykte som praktiskt taget oförstörbar. Nu kan ni även kolla in filmen från testet. Ni hittar den på Studios Youtube-sida: http://www.youtube.com/tidningenstudio

EDIT: Den som vill lyssna hur micken lät efter varje steg, kan ladda hem ljudfilerna från www.studio.se/laddaner

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Detta var kalas. :rolleyes: Så det är alltså detta Majken pysslar med på dagarna.. 😆

Edit: Lyssnat på ljudexemplen nu. Helt obegripligt att inte micken låter skräp efter tortyren 😳 (Syftar på bil, öl och mikron).

Redigerat av Zefhyros
Link to comment
Dela på andra sajter

lite småkul är det ju sannerligen, men mythbusters-tittartönt som jag är så är ju inte testerna helt och hållet optimalt utförda.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst var det skoj att genomföra detta test, men jag kan garantera att vi inte har riktigt lika kul alla arbetsdagar. 😳

Apropå Mythbusters så tror jag det är bäst att inte dra några paralleller överhuvudtaget. Våra resurser är inte i närheten av vad de har att tillgå. Riktigt bra program för övrigt!

Och hur lyckas man då ha sönder en SM58? Inte vet vi... har ni några bra förslag? :rolleyes:

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...