Jump to content
Annons

Det sprakar i Cubase 4 vid mycket lägre belastning än tidigare


suprapappa

Recommended Posts

hallå

har nyss gått över till cubase 4....

upplever att det sprakar och knastrar och lever fan redan vid c:a 40% belastning på asiomätaren i cubase....liknande missljud uppstod först vid typ 90% i sx3

jag försökte undersöka om det är ngn skillnad i belastning vad gäller cub4 jämfört med tidigare versioner innan jag köpte men svaren tydde på att det var marginellt om någon skillnad.

min dator är inte av allra senaste slag......är cubase 4 på något sätt optimerat för multi-kärniga cpu:er? (bortsett från att det är mer tryck i dom jämfört med en p4:a)

någon annan som upplever samma problem?

:rolleyes:😊😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu har jag inte någon erfarenhet utav C4. Vad gäller 1 kärnigt resp. fler-kärniga CPUer så vore det väldans korkat att optimera ett system endast för nyare processorer, men vad vet jag. Kan däremot tänka mig att nya pluggar, syntar som finns med i C4 är mer resurs hungriga och därför pressas din dator hårdare. En tanke är också att programmet inte är optimerats ännu? Har du endast bytt SX3 emot C4 eller har du kanske installerat Win Vista också?

Förstår din frustration och själv hade jag känt "Va fan är det detta jag har betalat för!", men det är väl bara att köra hårt med Freeze och nu har du ju ännu en anledning till att gå över till Quad-core :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
jag kör precis med samma inställningar som tidigare och får kraftiga sprak i t.ex. en låt som jag nyss höll på med i 3:an och bara har öppnat i 4:an utan att ändra något

Har du tittat i inställningarna på C4?

Det kan ju vara så att den har ett lägre defaultvärde än det du använde i C3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)

Kan det inte vara så att programet i sig drar mer processorkraft? C3 kanske inte drar lika mycket processor som C4? 😄 Kanske är större helt enkelt, och kräver mer av datorn för det?

Redigerat av Mollin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...