Jump to content
Annons

Firewire med nya iMac?

MagnusGr

Recommended Posts

Hej och hå

Efter 10 år av mycket strul med PC har jag tänkt att ta klivet över till Mac..

Efter lite surfande blev jag väldigt sugen på en ny iMac, då de verkade ha nog med prestanda och var grymt snygga!

Men saken är den att man måste köra med Firewire ljudkort eftersom de inte har några extra PCI platser, men efter att ha kollat på några forum verkar det som att väldigt många har problem med firewire porten och just iMac.. Är det någon här som kör med firewire och iMac? Är det problem?

Vore grymt tråkigt om allt föll på att Apple inte kan ha en fungerade firewire port nu när de vägrar ha en pci plats ledig... 😉

Mac Pro är lite i dyraste laget, annars kunde man ha kört på en sådan.

Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Kanske dumt att jag svarar iom. att jag har en Mac Mini men på den så är det inga problem, har ett Phonic Firefly 302 det funkar bra. Mac Minin är en jäkla prisvärd Mac. Dom börjar på runt 5500 spänn för en med 1 gig i minne 80gig HD men jag hittade en länk som visar hur man meckar isär den själv och byter eller stoppar i mer själv så det går och blir ganska mycket billigare än att köpa en med två gig direkt som jag gjorde. Skärm kan du nog köra med din gamla och mus och tangentbord köper man på Jula för en 150 spänn eller nåt. Man får nog två Mac Mini för priset av en iMac och då kan man köra en i Logic node läget så det bör gå att köra ganska tunga projekt med dom. Men visst sjutton är iMacen snygg det blir nog en sån här oxå nångång i framtiden.

Göran

Dela på andra sajter

Hej och hå

Efter 10 år av mycket strul med PC har jag tänkt att ta klivet över till Mac..

Efter lite surfande blev jag väldigt sugen på en ny iMac, då de verkade ha nog med prestanda och var grymt snygga!

Men saken är den att man måste köra med Firewire ljudkort eftersom de inte har några extra PCI platser, men efter att ha kollat på några forum verkar det som att väldigt många har problem med firewire porten och just iMac.. Är det någon här som kör med firewire och iMac? Är det problem?

Vore grymt tråkigt om allt föll på att Apple inte kan ha en fungerade firewire port nu när de vägrar ha en pci plats ledig... :rolleyes:

Mac Pro är lite i dyraste laget, annars kunde man ha kört på en sådan.

Jag får gratulera dej till din strulande PC, önskar att mina kunde krångla oxå..

Det är vid strulet man lär sej nånting om hård och mjukvaran man trakterar..

Dela på andra sajter

Har sett att det finns de som har latencyproblem med Focusrite Saffire Pro FW-ljudkorten. En arbetskamrat fann på att annat forum (minns inte var) att Focusrite hävdade att felet var strulande drivrutiner för firewire från Apple. Ställer mig frågande till om detta verkligen är sant då andra tillverkare verkar få sin hårdvara att fungera med Apples drivrutiner för firewire. Särskilt eftersom det är Apple som utvecklat FireWire-standarden... :rolleyes:

Något man alltid bör ha i beakning när köper hårdvara är hur snabba tillverkaren av hårdvaran är på att uppgradera sina drivrutiner till hårdvaran de tillverkar. Företag som RME och Nvidia (grafikkort) skall vad jag förstått vara väldigt snabba med att uppdatera sina produkters drivrutiner. Finns säkert fler som jag inte är medveten om 😏

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.