Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Funderar på en sak som kanske är ganska enkelt!! Om jag vill lägga distortion t.ex. på min gitarr i Cubase och höra ljudet direkt innan recording, hur gör jag? Får inte till det! Audioeffecten går ju att lägga till efter inspelningen, men jag vill höra distljudet innan jag ens börjar spela in! Ngn som kan detta!!

Kenneth

Annons
Postat
Hej! Funderar på en sak som kanske är ganska enkelt!! Om jag vill lägga distortion t.ex. på min gitarr i Cubase och höra ljudet direkt innan recording, hur gör jag? Får inte till det! Audioeffecten går ju att lägga till efter inspelningen, men jag vill höra distljudet innan jag ens börjar spela in! Ngn som kan detta!!

Kenneth

Tjena

Vad är der för Cubase du har? Från SX (tror jag 🙂 ) finns det synliga "input kanaler" i mixerfönstret som man lägga insert på och alltså spela in direkt till audiospåret.

// Klas

Postat

Hej! tack så hjärtligt för svaret.

Det är cubase sx. Har testat olika funktioner men disten hörs bara vid recording, inte innan. Inputkanaler finns o insert.

Kenneth

Postat

Kenneth

Tjena

Vad är der för Cubase du har? Från SX (tror jag 🙂 ) finns det synliga "input kanaler" i mixerfönstret som man lägga insert på och alltså spela in direkt till audiospåret.

// Klas

Jaja...nu är et löst. Det var lite mystiskt. Kollade SX3 o där funkade det hur bra som helst, men i SX2.2 funkade det inte. Mystiskt

Tack för hjälpen alla.

Kenneth

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.