Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har precis köpt en ny MBox mini jag använder med min macbook pro. Hörlursutgången fungerar dock inte som den ska.

En svag, distad signal av originalljudet, endast i vänster kanal, är det jag får ut. Jag har testat med olika hörlurar och olika adaptrar (från minitele till stor tele), och det blir hela tiden likadant. Jag har uppdaterat till Pro Tools 7.3.1, och inställningarna har jag gjort noggrant efter manualen.

Har inte förutsättningar för att testa monitorutgångarna just nu, så jag vet inte om det är allt ljud från MBoxen som strular eller bara hörlursutgången.

Är det ett fel på min hårdvara? Någon som har tips?

Joel

Annons
Postat

Lyckades hitta hur jag skulle göra. Man måste koppla in Mboxen på USB-porten på vänster sida på Macbook Pro:n, har tydligen något med strömförsörjning till USB-portarna att göra. Nu fungerar den kanon.

Joel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.