VacUm Postat 21 september 2004 Postat 21 september 2004 vacum:Vem gjorde det testet och när gjordes det? kunde va kul okika på... har varit här uppe i 3 år och aldrig hört talas om det testet Vet inte, men kan ta reda på det. Hörde det från en klasskompis som känner nån som gått utbildningen (så tror jag det var i alla fall). Träffar honom på fredag och så ska jag fråga om jag kommer ihåg.
Einar Postat 22 september 2004 Trådstartare Postat 22 september 2004 ok tackar än en gång... kanon gubbar! 😛 ska kika in vtb1 och summit audio 2ba-221 då... Om man tänker lite (!) och tänker sig att man kör in mikken i en gammel rörtopp för gitarr... Hur tycker ni att den manövern står sig? Gentemot en preamp då? Jag har aldrig testat nån preamp men tidigare har jag kört in min behringer xm8500 i den (yamaha-toppen)... Men det var nog bara i ren panik för att det lät för jävligt... 🙂 Och så effektprocessor... Finns det nån som inte låter plastic padding i den lägre $ skalan_ 😮
VacUm Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Ska du ut och spela eller mecka vid datorn?? Om du ska sitta hemma och spela in så satsa på mjukvarueffekter. Du får otroligt mycket mer för pengarna om du gör så.
Einar Postat 22 september 2004 Trådstartare Postat 22 september 2004 Jo det har jag ju hört också... Men vet inte om jag håller med för de hära software-företagen tar rätt fett med betalt de med... 🙂 Men hur som helst så är det för att jag känner viss sympati med min stackars dator (G3) som helt enkelt inte tyar att processa allt för mycket rtas/vst... Så jag tänkte hålla den utanför allt det där... (Beskyddande husse ser du... Bowlinghusse kanske tom...) 😮
Claes Holmerup Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 ok tackar än en gång... kanon gubbar! 😮 ska kika in vtb1 och summit audio 2ba-221 då... Om man tänker lite (!) och tänker sig att man kör in mikken i en gammel rörtopp för gitarr... Hur tycker ni att den manövern står sig? Gentemot en preamp då? Det är lite svårt att få fantommatning till en kondensatormic då... 🙂 Förutom det, så är gitarrtopen inte anpassad för micsignaler, utan för signal från gitarr. Soundet blir nog också lidande av det. Jag tror inte att det skulle vara någon hit att köra så...
Einar Postat 22 september 2004 Trådstartare Postat 22 september 2004 okeeeej... verkar luta åt en preamp då... förresten ponkass - > går du ljudutb i piteå? funderar själv på att flytta dit... rekommenderas det eller?
ponkass Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 ja.. jag läser där.. det är bra.. men rekomenderas inte till o flytta hit för att Piteå är en fet stad =). Men det är ju inte helt problemfritt och komma in, men det är bara att försöka
Christoffer Bergfors Postat 5 oktober 2004 Postat 5 oktober 2004 hörrni barn 😕 att blindtesta EN mick kanske inte medför att skillnaderna känns så påtagliga. Men i tex en rocklåt så kan ni fethaja att en Neumann kommer kliva fram betydligt mer än en JJ Labs mick. Men ska ni endast spela in tal köp det billigaste ni hittar. Kan garantera att du kommer bli nöjd med Röden i en längre tidsrymd än vad du kommer med en JJ Labs.
ChrioN Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 måste ju propagera lite för studio project. gör ju helt sjukt bra mikrofoner om deras andra modeller är lite bra för sitt pris som C1'an.
Claes Holmerup Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 måste ju propagera lite för studio project. gör ju helt sjukt bra mikrofoner om deras andra modeller är lite bra för sitt pris som C1'an. Studio PRojects är verkligen prisvärda. 🙂 Mina favoriter hos Studio Projects är B1 och T3. C1 tycker jag är lite för vass - men det är ju som vanligt en smaksak...
Esset Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Håller med Claes om att C1 är lite vass men kan kan ju kanske passa bra i en mix som annars är ganska grötig nere runt röstens lägre register så att den tittar fram lite. Men överlag så tycker jag B1:an låter mycket bättre (äger två st själv)
brojd Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 hörrni barn att blindtesta EN mick kanske inte medför att skillnaderna känns så påtagliga. Men i tex en rocklåt så kan ni fethaja att en Neumann kommer kliva fram betydligt mer än en JJ Labs mick. Men ska ni endast spela in tal köp det billigaste ni hittar. Kan garantera att du kommer bli nöjd med Röden i en längre tidsrymd än vad du kommer med en JJ Labs. Uja, min röde NTK får arbeta hårt och ofta...mycket oftare än tex. MT87:orna Nästa mickinköp blir en TLM-103:a ... väntar på dineros från skivbolag, sedan smäller det! Funderar även på att kolla in en ADK 51TC....grabbarna på toontrack verkade vara imponerade av den...och våran egen mikrofonguru Claes också om jag inte minns fel.
Claes Holmerup Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Mikrofonguru vet jag inte - men A51TC står absolut på min privata inköpslista. Jag ska bara hitta pengar till det... Det är kanske olämpligt med reklam i detta forum, så kvista gärna över till VST-Forum en sväng...
brojd Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 Mikrofonguru vet jag inte - men A51TC står absolut på min privata inköpslista. Jag ska bara hitta pengar till det...Det är kanske olämpligt med reklam i detta forum, så kvista gärna över till VST-Forum en sväng... Får nog hoppa över dit och ta mig en titt... vet inte vad jag ska göra där dock, eftersom jag inte använder mig av cubase eller någon annan VST plattform 😳
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 vet inte vad jag ska göra där dock, eftersom jag inte använder mig av cubase eller någon annan VST plattform Spelar ingen roll, dom som skriver där sitter med alla möjliga plattformar. Men, du måste vara över 42 år gammal och ha en sur inställning till techno för att få surfa in på sidan.
Claes Holmerup Postat 14 oktober 2004 Postat 14 oktober 2004 vet inte vad jag ska göra där dock, eftersom jag inte använder mig av cubase eller någon annan VST plattform Spelar ingen roll, dom som skriver där sitter med alla möjliga plattformar. Men, du måste vara över 42 år gammal och ha en sur inställning till techno för att få surfa in på sidan. Jag är bara 39 (ok - snart 40...) och är precis i färd med att slutputsa ett Technoprojekt åt en kompis - men det går bra ändå... 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.