Jump to content
Annons

Logic Studio 8 och Powerbook 12" 1,5 Ghz 1.25 Gb Ram

Recommended Posts

simonn (oregistrerad)
Postat

Ja, som titeln sÀger, finns det hopp med Logic Studio 8 till min Powerbook 12" 1,5 Ghz 1.25 Gb Ram?

HÄrddisk finnes (extern) sÄ det Àr inga problem. Undrar dock om ni tror att min dator kommer orka med. Jag har Logic Express 7.2 idag, och uppgraderingen var faktiskt rÀtt sÄ överkomlig i penningavÀg. Datorn orkar gott och vÀl med det jag vill idag i Logic Express 7.2, men gÀller samma för 8an? Det gÄr vÀl egentligen inte att komma ifrÄn att Mainstage lockar oerhört, dÄ jag slipper köpa mig en synth utan kan anvÀnda mjukvarusynthar + midiklav live och det vore mycket bra. Samtidigt sÄ har 8an mkt att bjuda pÄ i pluggar och mjukvarusynth som inte finns i Express 7.2.

/Simon

Annons
Postat

Hmm. Sitter pÄ exakt samma konfiguration och har samma funderingar. En liten reflektion bara. Jag upplever att processorn slÄr i taket redan dÄ jag lagt 2-4 spÄr med mjukvaruinstrument och har dÀrför kÀnt mig rÀtt pessimistisk nÀr det gÀller möjligheten att köra Logic Studio. Men du kanske kör mest audiospÄr?

Postat

Det verkar som om mÄnga med PPC processorer (G4, G5) har problem med att det grafiska interfacet hackar med Logic Studio 8.

Det verkar dÀremot som om ljuddelen funkar som den skall om jag förstÄtt det hela rÀtt.

Ämnet har tagit upp pĂ„ detta forum och pĂ„ logicpro.se

Gör en sökning om du vill grÀva djupare i Àmnet.

Postat

Jag har kört LP8 ett par veckor pÄ min gamla Mac Mini (G4; 1,42; 1gb). Gick frÄn Express 7.2. Funkar helt ok. MEN: jag kör mest audio och external midi, inte sÄ mycket mjukvaruinstrument. Har dock "testat runt" lite bland mjukvaruinstrumenten, och man kan inte lÄta bli att slÄs av att rÀtt mÄnga presets innehÄller rÀtt mÄnga effekter, rÀtt ofta Space Designer tex. I sÄna lÀgen blir det TUUUUNGT och SEEEEEGT.... (och rÀtt mÄnga gÄnger helt enkelt tvÀrstopp...). Nu Àr detta inget gigantiskt problem för just mig, eftersom jag som sagt Àr mer förtjust i min hÄrdvarusynt och mina hÄrdvarueffekter, men i lÀgen dÀr jag anvÀnt mjukvarupresets har jag helt enkelt bytt ut tunga effekter mot lÀttare.

Att Apple gjort LP8 krĂ€vande OCH relativt billigt att uppgradera till kĂ€nns verkligen som ett sĂ€tt att sĂ€lja mer hĂ„rdvara. Men det Ă€r kanske inte sĂ„ mycket att snacka om - kĂ€nns ju fel att klaga pĂ„ att nĂ„gon sĂ€ljer nĂ„got för billigt... 😳

//McEmilfish

LS8, Mac Mini G4, Korg Triton Studio, FW1884, Line 6-gitarr, gammal Shure-mic, nyare Röde-mic, Santana-bas...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.