Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej...

Jag behöver akuthjälp.. Råkade komma åt något och nu är wav-filerna vita och Midinoterna osynliga i ej "öppnat läge".. De syns dock om jag öppnar MIDI partsen.

/Uffe

Annons
Postat

Är det INGEn som har några ideer vad som har hänt? Skit iWav-fils problemet... Det enda med den är att ljudkurvan ser ut som den är överstyr fast den inte är det på alla wav-spår. Ser schysst ut när man öppnar wav-parten.. Det som är jobbigt och som jag vill ha råd med hur jag får till baka är möjligheten att se noterna i MIDI partsen utan att bevöva dubbelklicka på dem. Nu ser de ut som om de är helt tomma vilket de inte är.

Allt var "normalt" tills jag av en olyckshändelse lyckades komma åt någon inställning (läs lepra klick!)

/Uffe

Postat

vilken cubase version?

preferences: appereance olika inställningar på hur wavefiler ska se ut.

berätta mera om problem, gärna med mindre panik/förbannad ton (även om jag kan förstå irritation).

vilken är problem? hörs inte midipartierna, eller är det bara att de syns inte? fanns en sån bugg i sx3, men allting fixades med upgradering.

Postat

hej! du har nog lyckats dragit i "förstoraren" längst upp till höger, strax ovanför rullisten. Den zoomar upp midi- och audiospår. Dra den ner så ska du se att det blir som det "brukar" vara.

Angående färgen på audiospår så vet jag inte, kolla om det är någon färginställning i preferences. Om du har Cubase 4 så är den vita färgen ursprungsläge.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.