Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej allihop, jag har inte hållt på med FL så länge och är faktiskt nybörjare (dels för jag inte kan hitta frekvens styrningen som jag kmr ta upp längre fram), men jag har ändå greppat väldigt mycket. Jag vill göra en house remix på en låt, men vill inte ha med bakgrundsmusiken. Eftersom det inte går, så kan man sänka basfrekvensen iaf osv, då undrar jag om det är någon som kan och vet något smidigt sätt för att göra detta möjligt?

Svar skulle uppskattas väldigt mycket! =)

Redigerat av ilyah
Annons
Postat

Hejsan

Du öppnar upp din EQ och gör en Hi-pass (Hi-pass= höga frekvenser passera och låga filtreras bort). På din Hi-pass kan du i vissa fall tälla in ditt Q-värde också, vilket är hur brant din EQ skall ta bort de frekvenserna som är bakom din Hi-pass. Motsatsen till Hi-pass är Low-pass som du använder om du vill ta bort de höga frekvenserna och låta de lägre "passera".

//Anders

Postat (redigerat)
Hejsan

Du öppnar upp din EQ och gör en Hi-pass (Hi-pass= höga frekvenser passera och låga filtreras bort). På din Hi-pass kan du i vissa fall tälla in ditt Q-värde också, vilket är hur brant din EQ skall ta bort de frekvenserna som är bakom din Hi-pass. Motsatsen till Hi-pass är Low-pass som du använder om du vill ta bort de höga frekvenserna och låta de lägre "passera".

//Anders

Ok, tack så mkt Anders =)

Redigerat av ilyah

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.