Jump to content
Annons

Flyg, ballonger, reparationer, tv-apparater et cetera


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Har glanat på Plus och ser reprisen nu också. I programmet tas bl.a. upp flygbolaget Ryan Air och ett företag som erbjuder luftballongturer.

Deras respektive turer har dock i vissa fall blivit inställda, men de erbjuder inte kunderna ersättning. Ryans Airs fall ska nu upp i rätten - då det är en principiellt viktig fråga. Luftballong-Nissen skulle titta på varje enskilt fall. Kliché.

Detta tycker jag är samma sak som om man beställer en TV-apparat i en butik, betalar i förväg (vilket en del erbjuder som alternativ), men sedan kommer ingen TV av någon anledning. Men man får inte tillbaka pengarna... Hur f*n skulle det se ut?

För 3 år sedan lämnade jag in en cd-spelare för reparation. Betalade 1500 SEK, men fick tillbaka en trasig apparat. De vägrade betala tillbaka, för de hade ju "försökt laga den"... När jag kontaktade Konsument Gbg blev det annat ljud i skällan och den sure handlaren pekade finger åt mig och slängde (!) sedlarna på mig! Sant.

😛🙂

//:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag läste om det där luftballongseländet. Mycket underligt. man betalar för någonting och sedan får man inte det och får inte tillbaka pengarna. Snubben skyllde på dåligt väder och sådant, men det har väl ingenting med saken att göra. Mycket märkligt. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

force majeure

Men då kan man å andra sidan tänka att: de har ju inte haft några utgifter (bränsle (som tydligen är det dyra), guide etc) för det, så då borde de betala tillbaka.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...