tbruce Postat 21 oktober 2007 Postat 21 oktober 2007 Den största underhållningen är juryn som kommer med sina sk expertutlåtanden så man dör av flabb! Om du hade minsta aning om vad de tre uträttat i sin yrkesroll skulle du förmodligen flabba mindre. Kort sagt kan man väl säga att till exempel Breitholtz professionella omdöme smäller rätt mycket högre än vad du och hela farmarligan här i tråden tillsammans hasplar ur er efter ett par glas rött i fredagssoffan. Hej, ja men visst är det synd att dessa tre mycket riktigt duktiga människor sitter och gör bort sig i TV på det där sättet? Det är ju juryn som är apan... Hursomhelst, angående kvaliteten på de medverkande så kanske man ska påminna om att det inte handlar om att hitta Sveriges bästa sångare, utan om att göra bra TV. Många sorteras ut redan före TV-momentet för att dom är för duktiga, det blir ingen kul TV av sånt. De är mer ute efter oslipade talanger än helskarpa proffs. Proffs gör inga blundrar, och utan blundrar skulle Idol få riktigt hög gäspfaktor...
Demomannen Postat 21 oktober 2007 Postat 21 oktober 2007 Hej, ja men visst är det synd att dessa tre mycket riktigt duktiga människor sitter och gör bort sig i TV på det där sättet? Det är ju juryn som är apan... Jag förstår inte varför du tror att dom gör bort sig?
tbruce Postat 21 oktober 2007 Postat 21 oktober 2007 Hej, ja men visst är det synd att dessa tre mycket riktigt duktiga människor sitter och gör bort sig i TV på det där sättet? Det är ju juryn som är apan... Jag förstår inte varför du tror att dom gör bort sig? Tror? Nej, tycker. Auditiondelen av programmet har två behållningar - se folk sjunga pinsamt dåligt, och att sedan se juryn skälla ut och trycka till dem. Det är en del av programmet, visst, och man märker verkligen hur de tar i från tårna för att knäcka de sökande ibland, allt för tittarna. Jag tycker det är ett pinsamt mobb-beteende från vuxna människor... vet inte ens varför i helsicke jag ska förklara det här, du vet ju precis vad jag menar. Hursomhelst, juryn är i mina ögon den största apan som sagt...
Demomannen Postat 21 oktober 2007 Postat 21 oktober 2007 Att medverka i sveriges mest sedda tv-program och samtidigt befästa sina positioner som landets främsta inom sina respektive professioner kan knappast vara att göra bort sig. Du gillar inte programmet helt enkelt.
adama Postat 21 oktober 2007 Postat 21 oktober 2007 I år är det ju bra folk med i finalen! Amanda, Daniel och Christoffer är ju bra på riktigt.. Hehehe...du plockade dem... de sämsta. Han plockade de tre bästa i min mening. De tre mest orginella rösterna iaf. Alla sjunger inte alltid bra, men kom igen, hur faan kan du säga att Daniel är dålig?? På vilket sätt? Han är ju svinbra! Tonsäker, cool, har utsrålning, sanslöst stark och bred röst. Det är jäkligt lätt att sitta i soffan och peka ut EN ton som var såååådär, sen säga: fyffan, han sög.
fogden2000 Postat 21 oktober 2007 Postat 21 oktober 2007 Ah inget att göra så stor affär av......de är ju massa barn & ungdomar som tittar.......dom flesta hör väl inte nån sur ton hit eller dit..... Värre är det väl på jazzklubbar där musiker spelar för musiker...... 🙂
musik (oregistrerad) Postat 21 oktober 2007 Postat 21 oktober 2007 I år är det ju bra folk med i finalen! Amanda, Daniel och Christoffer är ju bra på riktigt.. Hehehe...du plockade dem... de sämsta. Han plockade de tre bästa i min mening. De tre mest orginella rösterna iaf. Alla sjunger inte alltid bra, men kom igen, hur faan kan du säga att Daniel är dålig?? På vilket sätt? Han är ju svinbra! Tonsäker, cool, har utsrålning, sanslöst stark och bred röst. Det är jäkligt lätt att sitta i soffan och peka ut EN ton som var såååådär, sen säga: fyffan, han sög. Tonsäker - Ja, jag håller med. Utstrålning - Vad är det för nåt? Cool - Vad är det för nåt? Sanslös stark och bred röst - Inte alls. 🙂 //:musik
musik (oregistrerad) Postat 21 oktober 2007 Postat 21 oktober 2007 Hej, ja men visst är det synd att dessa tre mycket riktigt duktiga människor sitter och gör bort sig i TV på det där sättet? Det är ju juryn som är apan... Jag förstår inte varför du tror att dom gör bort sig? Tror? Nej, tycker. Auditiondelen av programmet har två behållningar - se folk sjunga pinsamt dåligt, och att sedan se juryn skälla ut och trycka till dem. Det är en del av programmet, visst, och man märker verkligen hur de tar i från tårna för att knäcka de sökande ibland, allt för tittarna. Jag tycker det är ett pinsamt mobb-beteende från vuxna människor... vet inte ens varför i helsicke jag ska förklara det här, du vet ju precis vad jag menar. Hursomhelst, juryn är i mina ögon den största apan som sagt... That's my man! Håller med till fullo.
musik (oregistrerad) Postat 21 oktober 2007 Postat 21 oktober 2007 (redigerat) Ah inget att göra så stor affär av......de är ju massa barn & ungdomar som tittar.......dom flesta hör väl inte nån sur ton hit eller dit.....Värre är det väl på jazzklubbar där musiker spelar för musiker...... 🙂 🙂 Redigerat 21 oktober 2007 av musik
VacUm Postat 21 oktober 2007 Postat 21 oktober 2007 Att medverka i sveriges mest sedda tv-program och samtidigt befästa sina positioner som landets främsta inom sina respektive professioner kan knappast vara att göra bort sig.Du gillar inte programmet helt enkelt. Grabbarna i juryn och deras tänk begriper jag mig på faktiskt. Dom vill få fram bra produkter och det är inga konstigheter där. Däremot är Kirsti totalt hopplöst kass, puckad, irriterande och har inte en endaste aning om vad hon snackar om. Sångcoach? Snarare ett skämt. Hon hasplar ur sig pinsamhet efter pinsamhet och alla som har ett uns koll på det hon försöker snacka om fattar snabbt att hon är ute och cyklar nästan hela tiden. Hon har ett fåtal sångideal som hon försöker pracka på dom stackars deltagarna som är helt utanför allt vad modern pop heter. Men visst är det underhållande som fan och att sätta en seriös coach på hennes stol hade gjort programmet avsevärt tråkigare.
dr.kaufman (oregistrerad) Postat 21 oktober 2007 Postat 21 oktober 2007 varför gillar folk sam? han är typ sämt i världen. sjunger ju så tllgjort hest att jag nästan blir arg. det är ju en sak om man har en sån röst men han gör ju sig b ara till när han sjunger så. som alla metalica band på 13 år som försöker sjunga som james hetfield. hörde nån honom i kvalet? helt värdelös där iaf. inte orkat kolla så många "finaler" ifs så vet inte om han blitt bättre, men där va det det sämta jag hört på länge iaf gud va skönt å få skriva av sig det 🙂
Magpie Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 varför gillar folk sam? han är typ sämt i världen. sjunger ju så tllgjort hest att jag nästan blir arg. det är ju en sak om man har en sån röst men han gör ju sig b ara till när han sjunger så. som alla metalica band på 13 år som försöker sjunga som james hetfield. hörde nån honom i kvalet? helt värdelös där iaf. inte orkat kolla så många "finaler" ifs så vet inte om han blitt bättre, men där va det det sämta jag hört på länge iaf gud va skönt å få skriva av sig det 🙂 😛 Jag undrar också om det verkligen är Sams "riktiga" röst, för det låter väldigt konstlat och tillgjort. James Hetfield anser själv att han sjunger bättre nu än förr 😱 Nu betonar och uttalar han orden så roligt att det blir svårt att ta det på allvar ibland. -Are you satisfeeyyyyyd... Så, nu känns det bättre.
mietek Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 hahah tack för det inlägget! samma med den äckliga snubben som var modell, han körde ju hela den creedgrejen . Och att juryn överhuvudtaget inte reagerar på nåt sånt , liksom ska inte kishti vara nån sorts gammal vocal coach eller nåt? att sjunga så är ju det värsta en sångare nånsin kommit på. Antar att man får tacka pearl jam för det, fyfan va hemskt! och det nån skrev om att vi pekar ut enskilda sura toner, det är ju inte alls så. Alla finalister sjunger enstaka toner, det är inga särskilt skickliga sångare med år. MEN som hon gathania som lyckades ta sig till final och kanske sätter högst 20 % av tonerna, och då har hon inte alls nåt artisteri, charm eller whatever som kompenserar för detta, utan bara en jättedålig karaeokesopa. Då är det ju bara löjligt hela grejen och uppenbart att jurtn inte kan sitt jobb.
Liz (oregistrerad) Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Hej! Jag har aldrig detta förnedringsprogram särskilt väl något år överhuvudtaget, men satt nu och glanade lite... Jag blev förvånad. Är dessa som nu är kvar - 9 pers - verkligen de bästa?? Först föll inte Daniel mig i smaken eftersom han påminde för mycket om min kusin men sen när jag glömde bort det och såg att han hittat sin egen stajl, sjunger enormt träffsäkert, tycks ha roligt på scen, levererar, har någotsånär kontakt med sin publik så tyckte jag han var rätt OK ändå. Marie är grymt bra, levererar, lever sig in, får skitbra kontakt med publiken. Min favorit. 😱 Andreas hade jag öron för tidigare, har dock redan från start tyckt att han anstränger rösten överdrivet mycket och att han inte behöver ta i hela tiden. Men det tycks han ju ha fått bättre grepp om. Däremot tycks han inte leverera så jättebra alltid. Om han sjunger om någonting positivt i texten t.ex. och hans blick är alldeles tom och inget leende, ingen känsla. Synd. För rösten har han ju. Jaa...det är väl det jag tycker. Änsålänge. Om dom som är kvar är bäst har jag ingen aning om. Jag var inte med i juryn och sållade igenom alla tusentals idoler-wannabes som har sökt. Men dom är rätt bra dom som är kvar, kan ju alltid bli bättre, det är därför dom får kritik som egentligen är meningen att dom ska ta till sig och jobba på. Det är inte så bra när deltagarna säger: "Nej, men jag är skitnöjd med min insats" och skiter i vad juryn säger. Dom är inte färdiga artister än och borde ta till sig kritik, det är väl därför dom är där. Jag har visst skapat en egen debatt som ni märker. 🙂
DivineCo Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Varför så miycket dissande av kolegor? Det är möjligt att inte programformen är så trevlig och att den faller alla på läppen. Men några dåliga sångare är dom inte. Dom må inte vara Paul Potts men att säga att dom suger är bara korkat.
brojd Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Spelar fan ingen roll om man läser kvällstidningarna, går på fest, knallar på stan eller kollar in på detta forum... Idol snackas det om överallt. Grattis tv4! 🙂
Demonproducenten Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Den största underhållningen är juryn som kommer med sina sk expertutlåtanden så man dör av flabb! Om du hade minsta aning om vad de tre uträttat i sin yrkesroll skulle du förmodligen flabba mindre. Kort sagt kan man väl säga att till exempel Breitholtz professionella omdöme smäller rätt mycket högre än vad du och hela farmarligan här i tråden tillsammans hasplar ur er efter ett par glas rött i fredagssoffan. sluta slicka nu är ju pinsamt tydligt att deras kommentarer inte har nåt med framförandena att göra utan bara är till för att understödja dom som programmakarna vill ska lyckas å gå vidare
android Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Jag tycker faktiskt också att det är ovanligt bra i år. 4 stycken (Daniel, Christoffer, Amanda och Evelina) som har personlighet, utstrålning och intressanta röster! De borde faktiskt beroende på hur de fållas framöver kunna göra något som blir intressant på riktigt efter att det här spektaklet är över... 🙂
berra_- Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Håller med. Det är ju lätt att klaga. Men TV4 lyckas ju och det är många som tittar och röstar, så varför ändra på något?
Demomannen Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 sluta slicka nuär ju pinsamt tydligt att deras kommentarer inte har nåt med framförandena att göra utan bara är till för att understödja dom som programmakarna vill ska lyckas å gå vidare "Slicka"? Vad är ditt problem? Lustig konspirationsteori för övrigt. 😉
Demomannen Postat 23 oktober 2007 Postat 23 oktober 2007 Skönsång! 😄🙂 Lustigt att du som låtsas vara en så tuff kille är mer engagerad i detta än min 7-åriga dotter.
Demonproducenten Postat 23 oktober 2007 Postat 23 oktober 2007 sluta slicka nuär ju pinsamt tydligt att deras kommentarer inte har nåt med framförandena att göra utan bara är till för att understödja dom som programmakarna vill ska lyckas å gå vidare "Slicka"? Vad är ditt problem? Lustig konspirationsteori för övrigt. 😱 lustig? vad är lustigt med att sälja reklamtid i tv? eller att kränga singlar till kidsen? det är business
KillwithSkill Postat 23 oktober 2007 Postat 23 oktober 2007 Skönsång! 😱😛 Lustigt att du som låtsas vara en så tuff kille är mer engagerad i detta än min 7-åriga dotter. Hehe, jadu... desamma hörudu..
KillwithSkill Postat 26 oktober 2007 Postat 26 oktober 2007 (redigerat) Ja, det var längesen jag flabbade så mycket. Verkligen skrek av garv... Trodde det inte var sant. -Är det här en blivande artist? 😆😲😆 Herrejävlar! Roligaste jag sett på länge. Edit: Skrek stavas inte skrev 😱 Redigerat 27 oktober 2007 av KillwithSkill
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.