oioioi Postat 19 oktober 2007 Postat 19 oktober 2007 Jag har spelat lite med olika band genom åren. Fast då aldrig med datorer och sådant inblandat. Men nu när bandmedlemmarna försvunnit åt olika håll är det bara jag kvar. Så jag får väl ta datorn till hjälp och skapa lite musik. Och min son får hjälpa till med gitarrslingorna. Är egentligen bassist, men kan lite gitarr med. Så de tänkte jag köra in på rikt. Trummor vet jag inte hur jag ska göra med. Programmera låter svårt. Självspelande program finns det visst - kan det vara något? (Tyvärr är ju ekonomin begränsad. Så tips om gratis eller billiga trumprogram mottages tacksamt.) Det var väl allt för tillfället.
Piccazzo Postat 19 oktober 2007 Postat 19 oktober 2007 jälvspelande program finns det visst - kan det vara något? (Tyvärr är ju ekonomin begränsad. Så tips om gratis eller billiga trumprogram mottages tacksamt.) Välkommen. Ej gratis men relativt billigt får du EZ Drummer eller Addictive Drums ( Självspelande ). Otroligt användbara och med lite kärlek och omtanke ( Trixande ) helt acceptabla i riktiga sammanhang.
Anders F Postat 19 oktober 2007 Postat 19 oktober 2007 Hej och välkommen hit. Addictive Drums kan du ladda ner som demo. Har allt utom pukor, då kan du iaf få en liten bild om hur det fungerar och om det är nått som passar just dig. MVH Anders
sixties Postat 19 oktober 2007 Postat 19 oktober 2007 välkommen! funderade på ditt forum namn, Gillar du Cockney Rejects ( de har en låt som heter Oi Oi Oi). lyssnar själv på en del gammal Oi och är inne i period med mycket 77-punk ( 40-års kris?) blandtrummprogramen är väl Ezdrummer, Groove agent och Addicitve drums de vanligaste och enklaste och de låter bra tycker jag.
oioioi Postat 21 oktober 2007 Trådstartare Postat 21 oktober 2007 Tack för alla svar! Ska testa Addictive Drums-demon. BTW, Sixties - Oi! Oi! Oi! stämmer alldeles utmärkt!!!
PeterWangelin Postat 24 oktober 2007 Postat 24 oktober 2007 Mitt trumtips är http://www.hydrogen-music.org/. Har inte testat det något särskilt men jag tror nog att det är skapligt. Licencen är GPL (tror jag) så gratis är det ju! Lycka till.
oioioi Postat 26 oktober 2007 Trådstartare Postat 26 oktober 2007 Mitt trumtips är http://www.hydrogen-music.org/. Låter intressant!!! Ska testa då jag har tid. (Lite lurigt, såg först ut att vara endast Linux, men på download fanns den även för Windows.)
oioioi Postat 31 oktober 2007 Trådstartare Postat 31 oktober 2007 Mitt trumtips är http://www.hydrogen-music.org/. Har nu testat lite. Programmet funkar ju superenkelt att börja med. Tyvärr är jag ju usel på att programmera trummor, kan trumteori ännu sämre än trumpraktik... Så det blir lätt monotont. Sedan finns det säkert sådant som jag inte fått koll på ännu, som hur man markerar slag och hänger lite extra osv. (Sådant som ska motsvara "känsla".)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.