Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla,

Jag skall precis börja med Reason 4 och Cubase SL3. Tänkte i princip endast använda instrumenten i Reason. Det kanske är en dum fråga, men blir det någon större skillnad ljudmässigt mellan att skapa alla instrumentspår komplett med effekter etc i reasons sequencer och koppla via rewire i "stereo" till Cubase för pålägg av något enstaka audiospår (sång), eller att istället "rewira" över alla Reasonspår till separata kanaler i Cubase mixer och givetvis lägga sång i Cubase?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Skillnaden blir i den kvalité som dina pluggar i Cubase har jämfört med Reason.

Eller rättare sagt, det som du tycker låter bäst...

Jag tycker effekterna i Reason är bra, men ibland vill jag lägga effekter i min DAW som inte finns i Reason.

Så jag kör både och beroende på vad jag vill åstakomma.

Postat
Hej alla,

Jag skall precis börja med Reason 4 och Cubase SL3. Tänkte i princip endast använda instrumenten i Reason. Det kanske är en dum fråga, men blir det någon större skillnad ljudmässigt mellan att skapa alla instrumentspår komplett med effekter etc i reasons sequencer och koppla via rewire i "stereo" till Cubase för pålägg av något enstaka audiospår (sång), eller att istället "rewira" över alla Reasonspår till separata kanaler i Cubase mixer och givetvis lägga sång i Cubase?

Jag brukar exportera låten från Reason som en audio-fil (wave) och importera i Cool Edit (Likt Cubase) och spela in tex. sång där. Och ljudmässigt så vet jag inte om det blir så mycket sämre.

/Memphis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.