Jump to content
Annons

kopia av line6 fbv-shortboard

Recommended Posts

jensbens (oregistrerad)
Postat

Jag undrar om någon vet om en kopia av line6 fbv-shortboard som jag kan använda till min flextone 3 xl?

Jag känner att det kan vara en nödvändig pryl att ha men jag vill inte betala nästan 4000:- för en grej som inte gör någonting i sig självt utan bara styr en annan sak. Den fanns på thomann för 3000:- men det är fortfarande dyrt.

snälla hjälp!

Annons
jensbens (oregistrerad)
Postat

kom igen!

jensbens (oregistrerad)
Postat
Har den inte midi?

förstärkaren stödjer midi ja. jag behöver ett billigt midibord att styra den med.

Postat

behringer har ett stort midibord att styra sånt med.. kolla på thomann!!

jensbens (oregistrerad)
Postat
behringer har ett stort midibord att styra sånt med.. kolla på thomann!!

tack! det ska jag kolla!

Postat

Behringer-bordet (FCB1010, 1400 kr på Thomann) är ett under av prisvärdhet. Har säkert inte alls lika avancerade programmeringsfunktioner som t ex Rocktrons All Access, men det lär inte heller behövas till Flextone-förstärkarna. Ingen aning om hur stryktåligt det är dock.

Kolla även begagnat-marknaden. T ex Art hade en serie pedalbord som var populära, X-11, X-12 o s v. Dom verkar ha varit rejält stryktåliga, ser många som använder dom, trots att det är flera år sen dom slutade tillverkas.

Finns ju även multieffekter som sänder midi. Så känner du att du skulle behöva lite fler effekter, stämapparat och sånt, så kolla in någon sådan.

jensbens (oregistrerad)
Postat
Behringer-bordet (FCB1010, 1400 kr på Thomann) är ett under av prisvärdhet. Har säkert inte alls lika avancerade programmeringsfunktioner som t ex Rocktrons All Access, men det lär inte heller behövas till Flextone-förstärkarna. Ingen aning om hur stryktåligt det är dock.

Kolla även begagnat-marknaden. T ex Art hade en serie pedalbord som var populära, X-11, X-12 o s v. Dom verkar ha varit rejält stryktåliga, ser många som använder dom, trots att det är flera år sen dom slutade tillverkas.

Finns ju även multieffekter som sänder midi. Så känner du att du skulle behöva lite fler effekter, stämapparat och sånt, så kolla in någon sådan.

tack så mycket. du vet inte om dom har lineswitch tillgängligt? jag har en laney vc-30 också.

Postat

Jag har för mig att Behringer-bordet har relä-utgång, så att du kan switcha kanal på en traditionell förstärkare. De andra är jag osäker på. Men se om du kan hitta manualer, brukar finnas som pdf:er om man letar lite.

Förresten, kollat inte Line6 FBV-express, kostar en tusenlapp ca och funkar nog alldeles utmärkt om man inte ska switcha en massa?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.