Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!!

Har tänkt att köpa ett m-audio 1010 rack och har ett par frågor.

Fångar kortet upp några störningar från datorn? Har nu ett Audiophile 192 som är helt hopplöst.....låter när man flyttar musen + höga ljud när hårddisken arbetar 😄

Och kan man t.ex koppla output 1/2 till mina monitorer och output 3/4 till min förstärkare där jag har mina hörlurar och sedan muta 1/2 och bara köra lurarna utan att behöva stänga av mina monitorer?

Kan inte göra detta med mitt AP 192 då bägge utgångarna alltid är aktiverade.....alltså ingen mute tillgänglig.....

tacksam för svar

Fredrik

Annons
Postat

Hej!

Ursäkta om jag skriver här, har själv inte kortet nämligen. Men, jag skulle ha köpt det en gång i tiden - det visade sig ta tid att beställa hem det för min musikhandlare (tillfälligt slut eller något sådant). Så jag fick ett EMU1820 istället. Blev först lite besviken för jag ville ju bygga på mitt rack, men idag så är jag övernöjd med EMU kortet.

Att göra som du nämner (separat lyssning osv) går alldeles utmärkt med EMU. Du kan t.ex ställa olika nivåer för lyssning i lurar, och olika nivåer för lyssning i monitorer. Det ska nog inte vara några problem med Deltakortet heller.

Korten är nog ganska likvärdiga, med DSP-kraft i Pci-stickan som inte belastar processorn osv. Men Deltakortet har inga xlringångar eller preamp, fast du kanske har en separat preamp så då är det ju inga problem.

Men har du tid över kan du kolla upp EMU1820, det rekomenderar jag.

Ta det lungt!

Postat
Hej!!

Fångar kortet upp några störningar från datorn? Har nu ett Audiophile 192 som är helt hopplöst.....låter när man flyttar musen + höga ljud när hårddisken arbetar 😄

Och kan man t.ex koppla output 1/2 till mina monitorer och output 3/4 till min förstärkare där jag har mina hörlurar och sedan muta 1/2 och bara köra lurarna utan att behöva stänga av mina monitorer?

Kan inte göra detta med mitt AP 192 då bägge utgångarna alltid är aktiverade.....alltså ingen mute tillgänglig.....

tacksam för svar

Fredrik

Jag har två sådana kort i min dator och jag är mycket nöjd med dem.

Inga störningar.

Du kan koppla precis så som du beskriver.

Postat
Hej!!

Fångar kortet upp några störningar från datorn? Har nu ett Audiophile 192 som är helt hopplöst.....låter när man flyttar musen + höga ljud när hårddisken arbetar 🙁

tacksam för svar

Fredrik

Inga störningar.

bara för att kolla en sista gång 🙂

så om jag har ett par monitorer kopplade till output 1/2 och en förstärkare med hörlurar till output 3/4 kan jag då BARA lyssa på mina hörlurar och tex muta output 1/2?

tack igen

Fredrik

Postat
Hej!!

Fångar kortet upp några störningar från datorn? Har nu ett Audiophile 192 som är helt hopplöst.....låter när man flyttar musen + höga ljud när hårddisken arbetar 🙁

tacksam för svar

Fredrik

Inga störningar.

bara för att kolla en sista gång 🙂

så om jag har ett par monitorer kopplade till output 1/2 och en förstärkare med hörlurar till output 3/4 kan jag då BARA lyssa på mina hörlurar och tex muta output 1/2?

tack igen

Fredrik

Ja!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.