Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vilken sampler använder man bäst för att köra .gig filer? Vsampler tex "packar upp" filen och skapar en tempmapp med flera gig wav filer. Förutom att det tar en massa plats så tar det också en massa tid. Finns det något bättre sätt att göra detta? Någon annan sampler?

Tacksam för tips

/J

Redigerat av Jake
Annons
Postat

Halion och Kontakt klarar också gig-filer liksom GVI (Tascams "poppis" vsti-version av Gigastudio).

Tror inte att Halion och Kontakt klarar av att hantera filerna med samma exakthet som originalet. Testade med Kontakt för några år sedan och velocity-, anslagskänsligheten var sämre. Lika nöjd som jag varit med ljuden i Gigastudio lika missnöjd har jag varit med den instabilitet som programmet orsakar, svurit högt många gånger över alla crashar. Nu tycks andra program kört ikapp Gigastudio och det är väl tveksamt om det finns ljud som de är överlägsna på idag.

pme (oregistrerad)
Postat
Halion och Kontakt klarar också gig-filer liksom GVI (Tascams "poppis" vsti-version av Gigastudio).

Tror inte att Halion och Kontakt klarar av att hantera filerna med samma exakthet som originalet. Testade med Kontakt för några år sedan och velocity-, anslagskänsligheten var sämre. Lika nöjd som jag varit med ljuden i Gigastudio lika missnöjd har jag varit med den instabilitet som programmet orsakar, svurit högt många gånger över alla crashar. Nu tycks andra program kört ikapp Gigastudio och det är väl tveksamt om det finns ljud som de är överlägsna på idag.

Tycker att man säga att det nästan fungerar. Det finns externa konverteringsprogram som gör det bättre, gäller både halion och kontakt. (v2). Gigastudio är snäppet bättre än de övriga

men de är ganska besvärligt att jobba med i en VSTI värd. GVI skulle vara kul att prova, men det är väldigt tyst om den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.