Anders F Postat 17 oktober 2007 Postat 17 oktober 2007 Hejsan Sitter med en command 8 och en digi002. Mina monitorer är kopplade till min command 8. Det är genelec 8030A om det har nån betydelse. Mitt problem är att när jag skruvar på volymen på min command 8 så får jag ett knaster. Svårt att förklara bättre. Men efter att den varit igång ett tag så försvinner det, men kommer tillbaka nästa gång jag sätter på den. Misstänker att det är som med de analoga borden när det hade kommit lite mycket damm i reglarna och man fick ett liknande ljud när man rörde dom. Min fråga är då, kan man ta bort knappen på command 8 för att komma åt med en damsugare eller liknande? Har testat lite försiktigt att dra knappen rakt upp, men vågar inte ta i utan att veta att man skall kunna göra det. MVH Anders
pompe Postat 3 november 2007 Postat 3 november 2007 Hejsan Sitter med en command 8 och en digi002. Mina monitorer är kopplade till min command 8. Det är genelec 8030A om det har nån betydelse. Mitt problem är att när jag skruvar på volymen på min command 8 så får jag ett knaster. Svårt att förklara bättre. Men efter att den varit igång ett tag så försvinner det, men kommer tillbaka nästa gång jag sätter på den. Misstänker att det är som med de analoga borden när det hade kommit lite mycket damm i reglarna och man fick ett liknande ljud när man rörde dom. Min fråga är då, kan man ta bort knappen på command 8 för att komma åt med en damsugare eller liknande? Har testat lite försiktigt att dra knappen rakt upp, men vågar inte ta i utan att veta att man skall kunna göra det. MVH Anders Jag har samma problem och ett svar jag tror är rätt säkert 😊. Det är damm mellan rattarna, därför bildas knaster, brukar hända på mixrar(o annat idylll). Inget att oroa sig för alltså. Oj, läste lite slarvigt, du antog redan det. Jahadu, det är väll bara att maila någon leverantör o kolla vad man ska göra O.O
Anders F Postat 4 november 2007 Trådstartare Postat 4 november 2007 Förlåt, hade missat svaret här 🙂 Just nu gör jag som man gjorde förr och drar en snabbis med ratten så försvinner det, men det är som du säger. Jag skall kontakta min leverantör och se om man kan ta bort knappen. Har för mig att man kan köpa sånna knappar som tillbehör så det borde ju gå, men när man inte är säker så kan det vara riktigt tråkigt att slita loss något 🙂 MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.