Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Efter cirka en månads väntan fick jag idag Cubase 4 (updatering från LE).

Installationen tar sig igenom (låter inte USB-nyckeln sitta i från början, som det står), och när Syncrosoft rutan poppar upp och frågar om nyckeln, stoppar jag i den. Några filer kopieras, och sen är för övrigt hela installationen slutförd.

Jag öppnar "License control center" men felmeddelande kommer upp: "License control center har stött på problem och måste avslutas..."

Jag startar om datorn efter installationen, men samma meddelande återkommer. Mitt nya cubase vägrar starta, och jag får inte upp LCC.

Är det något viktigt steg jag har missat här? Manualen säger ju i stort sett "stoppa DVDn och installera..."

Hoppas någon har ett svar. Tack på förhand.

Redigerat av Frekvens
Annons
Postat
Hej!

Efter cirka en månads väntan fick jag idag Cubase 4 (updatering från LE).

Installationen tar sig igenom (låter inte USB-nyckeln sitta i från början, som det står), och när Syncrosoft rutan poppar upp och frågar om nyckeln, stoppar jag i den. Några filer kopieras, och sen är för övrigt hela installationen slutförd.

Jag öppnar "License control center" men felmeddelande kommer upp: "License control center har stött på problem och måste avslutas..."

Jag startar om datorn efter installationen, men samma meddelande återkommer. Mitt nya cubase vägrar starta, och jag får inte upp LCC.

Är det något viktigt steg jag har missat här? Manualen säger ju i stort sett "stoppa DVDn och installera..."

Hoppas någon har ett svar. Tack på förhand.

Har du kollat om du har senaste versionen av LCC?

Postat
Har du kollat om du har senaste versionen av LCC?

Ja. Laddade ner den senaste versionen och installerade. Samma historia här.

Gjorde en ominstallation av Cubase men får fortfarande upp samma felmeddelande.

Kan också tillägga att när Syncrosoft-rutan poppar upp och ber om nyckeln vid installationen, så stoppar jag i den och ser när en "ny maskinvara har hittats" osv, nere i aktivitetsfältet. Men det kommer upp felmeddelande även här som försvinner väldigt snabbt. Detta är innan jag hunnit tryckt på "next" i installationsdialogen. Enhetshanteraren visar dock inget gult utropstecken på dongeln.

Hur pass mkt är donglen / cubase 4 bundet till min LE och dess serienummer? En tanke som slog mig, när jag hämtade 4:an hos min musikhandlare idag, som fått hem flera uppgraderingar av samma sort. Är uppgraderingen unik för mitt LE's serienummer?

Vad jag förstått (efter läsning på bla. steinbergusers) så räknas det som en oberende installation, att man teoretiskt sätt inte behöver ha LE-versionen ens installerad på datorn, för att installera det nya. Stämmer det?

Jag funderar och försöker vidare.

Tack på förhand.

Postat

Det var inte kul.

Prova att gå in i enhetshaneraren och uppdatera programvaran till dongeln. välj automatisk.

Alternativt avinstallera 4an & le sätt sen in 4an och se vad den säger. Förmodligen behöver du bara stoppa in le för att den skall registrera sig. Jag gjorde så, fast från 3an till 4an.

Postat (redigerat)

Nu är problemet löst! * Phew

Avinstallerade LE, 4:an och allt vad syncrosoft hette. Bytte också plats på dongeln från min hub till en vanlig ingång.

Nu fungerar det! Jättehärligt! Och vilket program dessutom!

Älskar redan Media bay och stödet för ext. instrument. Halionone verkar också störtnice, trots de få modifieringsmöjligheterna (om denna inte går att öppna på något sätt).

Däremot tyckte jag allt var lite för mörkt för ögonen, efter att ha suttit med LE hemma, och i min kompis studio med sx3. Men färginställningarna kom till sin rätta.

En annan sak som jag stör mig på är att alla gamla pluggar har hamnat under en särskilld mapp, "previous cubase plugins" eller vad det stod. Blir lite o-organiserat.

Annars känner jag mig som en femåring, som fått en hel stad i LEGO i julklapp. Jag hypar sönder mig.

Blir att regga sig och uppdatera imorgon.

Och ta ett rejält djupdyk i Operation manual.

Tack för er hjälp!

Sov gott studiorävar!

edit

hype-skrivfel

Redigerat av Frekvens
  • 2 veckor senare...
Postat
Man kan alltså inte ha dongeln i en usb-hubb?

Nej - åtminstone inte om det är en hub som tar spänningen från USB-porten. En hub som man har en separat nätdel till, ska däremot ha större chans att fungera.

Is the key connected to an USB hub? Please try to connect the key to a port directly on your computer. Especially when you use a passive hub with other devices connected as well you may deal with a power supply problem. The key itself is not very demanding but maybe your hub just can’t deliver enough power for all connected devices. An active USB hub (with its own power supply) is generally recommended.

Hämtat från http://knowledgebase.steinberg.de/96_1.html

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.