Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag kopplat in alla mina saker och börjat spela in lite smått men är inte riktigt nöjd med mikrofonen, jag har kikat runt på forumet och läst att kondensator mikrofoner tar upp jätte mycket ljud, min är rena motsatsen.

Jag har kopplat in miken i x24 Fw med XLR-XLR kabel, sedan satt på fantommatningen och när jag börjar spela in på låg gain så hör jag mig inte alls, jag måste nästan ha fullt på gainen för att det ska höras bra, ska det vara så?

Annons
Postat (redigerat)

haha tack, det var nog felet:P Men det dumma är att hållaren till miken som man fick med är gjord så att den stts på fel håll : / Men är PAD switchen den det står: --, 75, 150 eller den det står: --. -10, -20 db?

Redigerat av Jajje
Postat
haha tack, det var nog felet:P Men det dumma är att hållaren till miken som man fick med är gjord så att den stts på fel håll : / Men är PAD switchen den det står: --, 75, 150 eller den det står: --. -10, -20 db?

75 , 150 e freqenser.

så det andra måste ju vara rätt 🙂

fick du inte instuktions bokj med micen?

Postat (redigerat)

75 , 150 e freqenser.

så det andra måste ju vara rätt 🙂

fick du inte instuktions bokj med micen?

Okay, tack. Fick ett litet häfte men hitta inget om det där, kanske råkade missa det.

Så nu har jag fixat mikhållaren, var visst bara att låssa på några band och sen vrida runt den till det rätta läget.

Redigerat av Jajje
Postat

Jag vände på micken men får ändå ganska lågt ljud, får ha 7/10 på gain. Men visst ljudet låder helt okey i mina öron, slänger upp en liten bit så får ni lyssna se vad ni tycker.

Postat
Men det dumma är att hållaren till miken som man fick med är gjord så att den stts på fel håll

Det går väl att vrida på micken när man har satt i den i hållaren? Tanken är väl att man skall vrida den ett halvt varv för att den inte ska lossna ifall man har micken upp och ner? Eller missuppfattar jag dig nu?

/H.

Postat (redigerat)
Men det dumma är att hållaren till miken som man fick med är gjord så att den stts på fel håll

Det går väl att vrida på micken när man har satt i den i hållaren? Tanken är väl att man skall vrida den ett halvt varv för att den inte ska lossna ifall man har micken upp och ner? Eller missuppfattar jag dig nu?

/H.

Nej, man kan vrida micken hur man vill. Finns bara ett "läge" där micken "går att ta ur".

Edit: Nu vet jag inte om det blev otydligt när jag började med ett nej 😛 men jag håller med dig och säger inte emot 🙂

Redigerat av berra_-
Postat

/H.

Nej, man kan vrida micken hur man vill. Finns bara ett "läge" där micken "går att ta ur".

Edit: Nu vet jag inte om det blev otydligt när jag började med ett nej 😛 men jag håller med dig och säger inte emot 🙂

Ahh, testade nu och det gick visst att vrida den ett halvt varv:P Tack

Postat (redigerat)

Testade lite att mickaupp stärkaren, tycker själv det blev rätt okey. Slänger upp två oredigerade lite snabbt, en med lite blandade låtar cleant, sen en början av en egen låt med två spår.

Redigerat av Jajje

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.