Pellesnusk Postat 19 september 2004 Postat 19 september 2004 Hej hej, Om jag har en extern synt som är kopplad in på mitt ljudkort, hur gör jag då för att kunna lägga VSTi-effekter i realtid på denna. Jag kan ju alltid först spela in synten som ett audiospår och lägga effekter på den på det sättet, men det vore ju trevligt att kunna göra det direkt så att säga. Jag har sökt men inte hittat någon tråd för just detta, utan bara för effekter på VST-intrument.
Claes Holmerup Postat 19 september 2004 Postat 19 september 2004 Det är ju bara att aktivera ett spår för att ta emot på rätt audioingång - och lägga in effekter efter behag i Cubase-mixern på den kanalen. En nackdel är att du får leva med den latency som uppstår i hanteringen... Du kan inte ha direct monitoring aktiverat - för då hör du inte effekterna.
Pellesnusk Postat 20 september 2004 Trådstartare Postat 20 september 2004 Jag är lite av en nybörjare på Cubase, så min fråga kanske var lite dum.....men jag gjorde ungefär som du beskriver. Måste ha varit det där med direct monitoring som var felet. Ska kolla när jag kommer hem. Tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.