Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Logic Express 8 delivers the power and streamlined interface of Logic Pro 8. Innovative production tools and over 100 instruments and effects from Logic Studio let you record, edit, and mix with unmatched quality, speed, and ease.

Sonic Boom

Logic Express 8 makes it easier than ever to translate musical inspiration into professional productions. A redesigned interface and a range of powerful, easy-to-use features put sophisticated tools at your fingertips.

The power of Logic Pro

Logic Express 8 offers the same powerful production tools as Logic Pro 8, including full notation, 24-bit/192kHz resolution, and Quick Swipe comping.

Next-generation interface

A beautifully redesigned interface consolidates all windows into a single, efficient workspace made for musicians.

World-class instruments

Make music right out of the box with 36 instrument plug-ins from Logic Studio, including Ultrabeat drum machine and ES2 synth.

Professional effects

Shape your music production with 70 effect plug-ins from Logic Studio, including Guitar Amp Pro and full-featured Pitch Correction.

Ja, det ser jue onekling braut.

Kostar bara 1800:-

Det är det rimligaste för min plånbok såhär efter imacköpet.

Men jag funderar på om det luktar mer än vad det smakar?

Kommer jag att sakna något?

Pysslar mest med elektroniskmusik, tx house.

Vart har vi begränsningen i detta program?

Annons
Postat

Lite lurigt att veta vad det är du vill ha respektive behöver. Kan rekomendera dig att jämföra Logic Express med Logic Studio så får du förhoppningsvis mer kött på benen.

Tror att Logic Express räcker en bra bit på vägen och om det visar sig att du skulle behöva Logic Studio kan du uppgradera vid ett senare tillfälle 😛

Postat

Några av skillnaderna:

Sidechain

Space Designer

Instrumenten EVP88 (elpiano), EVB3 (Hammond) och EVD6 (Clavinet).

Structure, en helt galen synt.

Waveburner Mastringsprogram

Finns en massa små skillnader, vad som är rätt för dig är svårt att säga. Men börja med Express och uppgradera till Studio när du känner för det.

Postat

Det där med sidechain käns lite jobbigt, eftersom jag älskar sidechain.

Men det kanske fins nå söt plugg som gör biffen?

Postat

Jag, som gått från LE 7.2 till LS8 tror (hittills i alla fall...) att jag skulle klarat mig rätt bra med LE8. Jag tog LS8 främst för Space Designer, men jag tycker att det är:

1. Processortungt (jag kör G4...)

2. Överreklamerat på "normal, modern musik" (pop, rock osv.). Kanonsnyggt på ensamma instrument och vissa klassiska instrumentpartier, men i övrigt vet jag inte om jag kommer att använda det så enormt mycket...?

//McEmilfish

LS8, Mac Mini G4, Korg Triton Studio, FW1884, Line 6-gitarr, gammal Shure-mic, nyare Röde-mic, Santana-bas...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.