Jump to content
Annons

Audioease släpper Speaker phone


Mats Stålbröst

Recommended Posts

Nu har Audioease, äntligen, släppt pluggen Speaker phone, som simulerar olika typer av högtalare inklusive de miljöer de brukar finnas i. Perfekt om du vill få dina sångspår att låta som om de kom från en dålig mobiltelefonuppkoppling eller en megafon. Hundratals färdiga förinställningar medföljer pluggen.

För mer info: www.audioease.com/speakerphone

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nu har Audioease, äntligen, släppt pluggen Speaker phone, som simulerar olika typer av högtalare inklusive de miljöer de brukar finnas i. Perfekt om du vill få dina sångspår att låta som om de kom från en dålig mobiltelefonuppkoppling eller en megafon. Hundratals färdiga förinställningar medföljer pluggen.

För mer info: www.audioease.com/speakerphone

Lyssnade igenom ett par av demosarna. Verkar vara en användbar samling impulser. Men jag undrar varför dom vale att göra en helt ny plugg utav det.

Det verkar smartare att släppa det som ett bibliotek till Altiverb.

Link to comment
Dela på andra sajter

470€ är ju ett ganska häftigt pris för nåt man inte använder så ofta. För folk som sysslar med filmljud på proffsnivå kanske den är bra men annars ser jag inte vem som skulle köpa den.

Link to comment
Dela på andra sajter

470 € är ju inte gratis precis. Men det känns som en produkt som tagit lång tid att utveckla.

Och det ger också svaret på frågan "varför?" jo, vem skulle betala 470 € för ett impulsbibliotek?

😛

Nej men seriöst så verkar det vara en riktigt bra plugin, undrar dock om det går att lägga till/byta ut samplingarna som finns i appen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Den har kommit till DLX music och säljer som smör!

EDIT: Förresten är den hur cool som helst och som chrisB säger "j-vla användbar till allt!"

kostar 4.600:-

Redigerat av 4Trax
Link to comment
Dela på andra sajter

Shit! Jag måste ha en :rolleyes: - Jag kommer att använda skiten till allt, allt, allt. Ruskigt snyggt sätt att skita ned ljud på.

Joachime: Det är inte bara en samling impulser. Den tycks göra en hel del annat som har med dynamik och slumpartat brus att göra vilket inte är möjligt med vanliga impulser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit! Jag måste ha en :rolleyes: - Jag kommer att använda skiten till allt, allt, allt. Ruskigt snyggt sätt att skita ned ljud på.

Joachime: Det är inte bara en samling impulser. Den tycks göra en hel del annat som har med dynamik och slumpartat brus att göra vilket inte är möjligt med vanliga impulser.

Åhå, där ser man! Någon typ av dynamisk impulsrespons alltså?

Kul isf, det är lite det jag saknar med vanliga impulser av gitarrstärkare och kompressorer.

Här kommer en lat fråga: Hur är det med Audioeases licenser? Kan man använda dem till fler datorer, olika OS osv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj

Kan bara hålla med om att detta är en förbannat bra plug om man sysslar med bla filmljudläggning. Pluggen går varm i studion just nu och jag kan inget annat än garva varje gång pluggen tas fram :-)

Tomten kom tidigt helt enkelt... eller ät det så att den borde ha släppt tidigare

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...