Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag bor numer på en folkhögskola i uppgång med en 8 pers.

Saken är att det är lyhört här som bara den och dörren min är boven.

Har ni tips för att isolera sig ifrån ljud utifrån?

Hänga filtar för dörren?

Droppa tips, tack!

Annons
Postat
Öppnas dörren utåt?

Isåfall kan du slå upp en regelram och hänga en isolerad dörr innanför den andra.

det kostar skitmkt pengar, testa å köp fogskum å täck dörren med, ca 20 cm borde räcka. (fast dörren går aldrig att öppna igen) 🙂

Postat
Okej, vad kan det kosta Hans?

astaroth, jag vill gärna komma in genom dörren sen.. och ut! 🙂

Om du är ute efter att komma undan billigt kan du hitta beggade dörrar för någon hundring.

Sen behöver du reglar, lite skruv och drev kostar väl ca 100-200 kanske

Postat

Nah grabbar jag hoppar nog över det här med "extra dörr". God idé men som sagt jag bor på internat här och vill inte bli skyldig för någon skada sen efter all borrande och arbete! 😳

Får spana vidare!

Postat (redigerat)
Nah grabbar jag hoppar nog över det här med "extra dörr". God idé men som sagt jag bor på internat här och vill inte bli skyldig för någon skada sen efter all borrande och arbete! 😳

Får spana vidare!

Köp några meter mollskinn (59 kr per meter hos Textilcentrum i Sundbyberg, som för övrigt levererade tyg till Sagan om ringen-filmerna) och fäst en skena över dörren, så får du ett draperi med hyggligt ljuddämpande egenskaper.

Länk: www.textilcentrum.se

/Dex

Redigerat av Dexter
Postat
Nah grabbar jag hoppar nog över det här med "extra dörr". God idé men som sagt jag bor på internat här och vill inte bli skyldig för någon skada sen efter all borrande och arbete! 🙂

Får spana vidare!

Köp några meter mollskinn (59 kr per meter hos Textilcentrum i Sundbyberg, som för övrigt levererade tyg till Sagan om ringen-filmerna) och fäst en skena över dörren, så får du ett draperi med hyggligt ljuddämpande egenskaper.

Länk: www.textilcentrum.se

/Dex

Det där är faktist jag intresserad av, hur bra fungerar det?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.