Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter på Waves Diamond, SSL 4000 (fortf. i boxen inte installerat) samt vocal-bundlen.

Vilka effekter och inställningar med dessa ska jag använda på vokalerna?

Help a brother out, chea.. Tack!

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Finns inget generellt svar.

Lyssna och skruva.

Det är 40 pluggar med i den bundlen som du har... det finns massvis med valmöjligheter.

Köp Studios mixspecialnummet, där finns massor av bra tips. En bra investering.

Redigerat av drloop
Postat

Jag har nu alla dessa tre bundlar installerade och fit for fight.

Alltså vilka pluggar i dessa bundlar bör jag använda, samt hur ska ja skruva, för mina vokaler?

Postat (redigerat)

Jag undrar fan samma sak, det finns ju hur mycket som helst...

Bara lite tips, inte "gör si och gör så", bara lite hintar om vad ni använder till vad?

Något man kan börja med och sen leka utifrån...

Något...

Ha det!

Redigerat av Elvispen
drloop (oregistrerad)
Postat

Är man nybörjare kan man alltid köpa Studios mixologinummer.

Ett riktigt bra tips.

Eller låna en bok på biblioteket om ljudinspelning och mix.

Postat

Ett riktigt bra tips.

Kan du rekommendera någon bok?

Lånade en bok som hette typ "Ljudinspelningens A-Ö" eller något liknande, var ganska bra men inte så ingående i EQ, eller ja, mixning i största allmänhet. Vad finns det för böcker som är bra att låna och läsa?

drloop (oregistrerad)
Postat

Ett riktigt bra tips.

Lånade en bok som hette typ "Ljudinspelningens A-Ö" eller något liknande, var ganska bra men inte så ingående i EQ, eller ja, mixning i största allmänhet. Vad finns det för böcker som är bra att låna och läsa?

Jag tycker nog att Studios mixskola är ett bra tips i så fall. Den tar upp hur man jobbar i datorn på ett bra sätt.

Postat

Ett riktigt bra tips.

Jag tycker nog att Studios mixskola är ett bra tips i så fall. Den tar upp hur man jobbar i datorn på ett bra sätt.

Okey, har läst lite någonstans om "Digitalt ljud" - Haines, Russ. Någon som läst den och kan kommentera på hurivida den är bra eller inte?

Nu ska jag väl ta mig och beställa mixskole-nummret.

Ha det!

Postat (redigerat)

chris lord kör ju L1 på leadvoxen! 🙂

jag har haft diamond bundlen i flera år och den har alltid blivit omsprungen av andra mysigare kompressor och eqpluggar, har alltid upplevt waves prylar som väldigt kalla.

Förutom ssl4000 då som är riiikgt schysst.

Men audiotrack är ju utmärkt vid t.ex medhörning.

Det är nåt visst med den som gör sång jävligt aggresiv, låter i mina öron helt annorlunda än c1 tex. tycker den är cool.

annars är ju Q-eqn schysst om man bara ska göra jobbet liksom.

Men Rcomp, och C1 är ju helt dugliga på sång också.

och vocalbundlen! Debreath är helt makalös om man nu behöver !

Redigerat av mietek
Postat

Ett riktigt bra tips.

Okey, har läst lite någonstans om "Digitalt ljud" - Haines, Russ. Någon som läst den och kan kommentera på hurivida den är bra eller inte?

Nu ska jag väl ta mig och beställa mixskole-nummret.

Ha det!

artist pro series är bra läsning för en nybörjare

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.