Jump to content
Annons

Protools problem


Finito

Recommended Posts

Det är så jag sku vill gråta!

Sku igår instaler protools i min macbook pro.

Jag började med att instalera mitt externa ljudkort (fasttrack pro usb)

Kollade att det fungerade rätt.

Sen instalerar jag protools 7.1 och allt verkar gå bra.

När jag startar protools då händer det hemska!!!!

Det kommer en grå ruta där det står att jag måste starta om min mac via power knappen (samma som blue screen i pc eller?)

Försökte avinstaler och instalera igen och samma sak varje gång!

Hjälp mig snälla. någon som kan??

Jag kan ännu säga att jag har dom nyaste uppdaterade versioneran utav fasttrack och protools så det borde inte vara problemet.

Och ilok hadde jag också i när jag startade PT.

H: Johan

obs. Mac os x 10.4.10

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan

Har du nyss köpt PT Så skall det ingå en uppgradering till 7.3 vilket troligtvis kommer lösa ditt problem. Hade samma problem när jag köpte mitt innan uppdateringen. PT 7.1 fungerar inte med OSX 10.4.10 vad jag vet. Jag sitter med 10.9 och PT 7.3.

//Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Har du nyss köpt PT Så skall det ingå en uppgradering till 7.3 vilket troligtvis kommer lösa ditt problem. Hade samma problem när jag köpte mitt innan uppdateringen. PT 7.1 fungerar inte med OSX 10.4.10 vad jag vet. Jag sitter med 10.9 och PT 7.3.

//Anders

Nå det är så att jag köpte PT 7.0 för ca 1 år sen så jag tror inte jag får PT 7.3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Har du nyss köpt PT Så skall det ingå en uppgradering till 7.3 vilket troligtvis kommer lösa ditt problem. Hade samma problem när jag köpte mitt innan uppdateringen. PT 7.1 fungerar inte med OSX 10.4.10 vad jag vet. Jag sitter med 10.9 och PT 7.3.

//Anders

Nå det är så att jag köpte PT 7.0 för ca 1 år sen så jag tror inte jag får PT 7.3.

Då är det en uppdatering eller att försöka få ner ditt OSX till version 10.4.8. Detta tog jag från digidesigns hemsida för att dubbelkolla så jag inte ljög för dig.

"Pro Tools M-Powered 7.1.1 is officially supported on Mac OS X 10.4.6, 10.4.7, and 10.4.8 for Intel-based Macs"

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...