Christopher (oregistrerad) Postat 30 januari 2004 Postat 30 januari 2004 När jag trycker på PLAY i Cubase SX2 så tar det kanske 1 sekund innan den börjar spela. Likaså när jag tar ett MIDI-spår och klickar på "pianot" för att testa lite toner. När det någon buffer det har att göra med? Eller har jag helt enkelt för seg dator?
Claes Holmerup Postat 30 januari 2004 Postat 30 januari 2004 Du kör kanske med fel driver i Cubase? Du ska använda ASIO-drivers för att få kort latency...
mlordin Postat 30 januari 2004 Postat 30 januari 2004 Vore bra om du specade var du har för dator, CPU, RAM, OS, ljudkort, drivrutiner, Midi etc. Jag upplever samma fenomen när jag "lekt" på min bärbara arbetsdator med ett enkelt PC-ljudkort som kom med datorn. Det går säkert att skruva till ifall du roddar lite bland disk cache, buffrar, latency osv, beroende på din hårdvara respektive de drivrutiner som du använder. Seg dator är en sak men ett vettigt ljudkort med tex ASIO drivrutiner är kanske värt en investering om du inte redan har detta. /Mats
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.