ThomasJ Postat 12 oktober 2007 Postat 12 oktober 2007 Låt oss säga att jag bygger en loop / sampling helt ifrån grunden. När den är klar så har jag medden i en låt. Därefter blir just den delen där samplingen är med "stulen", hur kan jag påvisa att det är jag som gjort den? Inte för att jag lider av ett sådant problem men ställde frågan för att jag var allmänt nyfiken!
cm0s Postat 12 oktober 2007 Postat 12 oktober 2007 (redigerat) Enklaste sättet är att skicka låten på CD i ett brev till sig själv i ett rekommenderat brev som du sen inte öppnar. Frågan är om det är värt mödan, tror du verkligen att någon kommer sno från dig? Redigerat 12 oktober 2007 av cm0s
ThomasJ Postat 12 oktober 2007 Trådstartare Postat 12 oktober 2007 Enklaste sättet är att skicka låten på CD i ett brev till sig själv i ett rekommenderat brev som du sen inte öppnar. Frågan är om det är värt mödan, tror du verkligen att någon kommer sno från dig? Jo. Det vet jag. fast frågan gällde då inte hela låtar utan enbart en snutt lixom. Och, nej, det tror jag inte som sagt var bara nyfiken!
cm0s Postat 12 oktober 2007 Postat 12 oktober 2007 Jo.Det vet jag. fast frågan gällde då inte hela låtar utan enbart en snutt lixom. Och, nej, det tror jag inte som sagt var bara nyfiken! Samma sak gäller för kortare snuttar, bränn dem som audio- eller datacd och skicka till dig själv. Sen är det ju en annan femma om din snutt uppnår verkshöjd 😛
marc Postat 12 oktober 2007 Postat 12 oktober 2007 Låt oss säga att jag bygger en loop / sampling helt ifrån grunden.När den är klar så har jag medden i en låt. Därefter blir just den delen där samplingen är med "stulen", hur kan jag påvisa att det är jag som gjort den? Inte för att jag lider av ett sådant problem men ställde frågan för att jag var allmänt nyfiken! En bra grejj är att försäkra dig om att samplingen inte blir stulen? Dvs ge inte bort samplingen som standalone typ. Skydda datorn med password.. etc
xarl Postat 14 oktober 2007 Postat 14 oktober 2007 En bra grejj är att försäkra dig om att samplingen inte blir stulen? 😄Dvs ge inte bort samplingen som standalone typ. Skydda datorn med password.. etc Eller varför inte tvärtom 😠 Skriv på skivan att om man samplar, så är det hyvens om du får cred ! ! ! /X
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.