Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag letar efter ett program som kan spela in ljud via Windows-konsolen. Dvs via command line. Jag vill vid tidsbestämda intervaller (som jag schemalägger i typ Windows schemaläggning) starta en inspelning av line-in-ljudet på burken. Har letat men hittat nada. Någon som har idé på ett program som man kan styra via command line?

Annons
Postat
Jag letar efter ett program som kan spela in ljud via Windows-konsolen. Dvs via command line. Jag vill vid tidsbestämda intervaller (som jag schemalägger i typ Windows schemaläggning) starta en inspelning av line-in-ljudet på burken. Har letat men hittat nada. Någon som har idé på ett program som man kan styra via command line?

Skaru tjyvlyssna på någon? 😉

Postat

marc: Ja, fast på vår radiostudio där ett par hundra tusen kan tjuvlyssna över etervågor 😱

Linus: Tack! Underbart.

Postat

Referensinspelning på en radiostation? Kanske Loop Recorder är nåt isåfall. Kan styras från konsollkommandon/skript och arkiverar timma för timma...

Postat (redigerat)

Vi har redan en reff som ligger och tuggar på fint. Den sitter dock vid sändningsmasten och är av säkerhetsskäl inte accessbar hur som helst (RTVV blir lite arga om saker skulle försvinna) Det jag sitter och gör är en liten lokal reff som bara ska ligga och reffa ett par dagara så att jockysarna ska kunna lyssna på sig själva i efterhand utan att behöva sätta på en inspelning själva.

Efter att ha suttit och lekt med vbscript nån timme och la över det på maskinen som ska reffa så stötte jag tyvärr på problemet att Sound Capture inte gillade det E-MU-kortet som sitter i burken. Eller snarare kan inte använda det.

Jag ska kika på Loop Recorder, tack för det tipset också! Kan dock känna att en så simpel grej som att bara spela in det som passerar ljudkortet borde att finnas gratis, men jag kanske får omforma den idéen. Kommersiella Skimmers/Reffprogram finns det massor av i en mängd prisklasser.

Får man fråga varför du har sådana kunskaper inom reff?

Redigerat av Marky
Postat

Äsch, jag har pluggat radioproducent och jobbat med radio...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.