Jump to content
Annons

Datorbeställning

Recommended Posts

Palleman (oregistrerad)
Postat

Hej. Ska beställa dator idag eller imorgon beroende på hur snabbt jag får svar och vilka svar jag får.

Konfigurationen är (just nu):

Antec Sonata Silent piano +cooling

MSI MS-865PE-Neo2-PFS i865PE (Intel chips)

Intel Pentium 4 Prescott 2.4GHz 1mb 533MHz Boxed (with cpu-cooler)

TwinMOS Original 512MB DDR-DIMM PC3200 (2st)

Maxtor DiamondMax Plus9 120Gb 7200rpm 8Mb cache

NEC ND-3500 Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R

Hightech Excalibur ATI Radeon 9200SE 128Mb DDR

Denna är precis innom min budget just nu om man räknar på att köpa ett Audiophile 2496 samtidigt.

Sedan om chassit låter för mycket köper jag till ljudisoleringen senare och mer Hårddisk.

Frågan är bara om någon av er med högre vetande har några invändningar.

Datorn ska användas till Cubase (är det tänkt) hårdrocksmusik (mest), samt enklare spel t ex Championship manager och även lite surfande. Thats IT...

Så hoppas på bra svar på frågorna:

Räcker detta?

Bör jag byta märke på något?

Och går Audiophile kortet dugligt med spel eller stöds det inte alls?

Även andra synpunkter är mycket välkomna.

Tack på förhand!

Annons
Postat
Intel Pentium 4 Prescott 2.4GHz 1mb 533MHz Boxed (with cpu-cooler)

Ditt moderkort har säkert stöd för 800MHz FSB. Jag skulle nog lägga på vad som krävs (eller skippa DVD-brännaren) för att komma upp i 2.8/3.0-klassen med 800MHz. Kan inte tänka mig att det handlar om så många hundringar. Tittar man på Buggy så rör det sig om en 5-600:-.

http://buggy.no-ip.com/

Audiophile kan säkert funka med spel, men några garaniter ges nog inte.

Postat

Hej!

Var ska du beställa ifrån? Jag köpte min senaste dator från http://www.pcdatorn.se/

Någon slags hobbyverksamhet som ej drivs i vinstsyfte så priserna är riktigt bra jämfört med andra datorbutiker på nätet... Min dator, en P4 3.0GHz, 1024MB DDR med 160Gb S-ATA-Hårddisk (Maxtor), DVD-ROM/CD-RW osv. gick på dryga 7 000:- inkl. frakt, monterat och klart! Snabb leverans, god kundservice och fabriksgaranti (1-3 år) på grejerna har man naturligtvis också...

Bara ett tips 😛

Palleman (oregistrerad)
Postat

Bonzo:

Njae DVDn vill jag nog ha kvar. Anledningen till den processorn jag valt är endast ur ekonomiska perspektiv. Kan det verkligen vara värt dessa 5-600:- nu när jag inte kommer använda den extra krämen. Kanske bättre att köpa den processorn när jag behöver den och den då är den nog mycket billigare än vad den är nu.

Då resonerar jag. Men jag tackar för tipset. Precis sånna synpunkter jag vill ha.

Henke:

Jag tänkte beställa från datorbutiken.com

Som jag ser det så är det ett företag som funnits länge och därför litar jag mer å ett sådant än något jag aldrig hört talas om. Men tack så hjärtligast för tipset.

Postat (redigerat)
Jag tänkte beställa från datorbutiken.com

Som jag ser det så är det ett företag som funnits länge och därför litar jag mer å ett sådant än något jag aldrig hört talas om. Men tack så hjärtligast för tipset.

PcDatorn är som sagt inget företag utan en hobbyverksamhet. Jag tänkte först också som du men jag gjorde en chansning (med tanke på att jag sparade ca 1700:- för exakt samma grejer) och det visade sig ju fungera utmärkt!

Men det var som sagt bara ett tips, du gör ju som du vill! 😛

Redigerat av Henke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.