Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag tänkte kanske köpa ett ljudkort men vet inte vilket. Priset jag tänkte mig är ungefär 1500-2000.

Det jag kommer göra med det är att koppla in en synth och antagligen spela in nått via mick eller dylikt. Så lite ingångar etc skulle vara bra att ha =)

Så till frågan, vilket ljudkort är att rekomendera för dessa pengar? =)

Mvh

Per

Annons
Postat

Tja,

Vilket slags ljudkort hade du tänkt dig? Internt eller Externt?

Ifall du tänkt köpa ett externt, har du funderat på ifall det är USB eller Firewire du vill ha?

Själv kör jag på ett Terratec Phase X24 firewire-kort som jag är väldigt nöjd med. Behöver du inte en massa ingångar så tycker jag det funkar klockrent. Tror det ligger kring 2500 nuförtiden.

Postat
Tja,

Ifall du tänkt köpa ett externt, har du funderat på ifall det är USB eller Firewire du vill ha?

Själv kör jag på ett Terratec Phase X24 firewire-kort som jag är väldigt nöjd med. Behöver du inte en massa ingångar så tycker jag det funkar klockrent. Tror det ligger kring 2500 nuförtiden.

ok, spelar inte nån större roll om det är internt eller externt, men tror att priset är lite för högt dock,

Postat
Tja,

ok, spelar inte nån större roll om det är internt eller externt, men tror att priset är lite för högt dock,

Okej, kta dig en titt på ESSI och M-audio.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.