Danabacken Postat 10 oktober 2007 Postat 10 oktober 2007 Hej! Jag har stora problem att stänga av min burk! Det är en sprillans nya AMD64-dator, och trots det krånglar den med att stänga av sig... Kan det vara nåt program som ligger och tynger datorn? Jag har snokat runt som f*n utan o hitta felet. Ja, den svarar helt enkelt inte när jag trycker på Shut Down. Samma sak när jag trycker in on/off knappen på datorn, så står den bara och gör ingenting.. Jag kan fortsätta jobba med datorn efter att ha tryckt precis som vanligt.. Nåt skumt är det iaf. Är det nån som råkat ut för detta? Eller nån som vet vad som kan vara fel? \\Dana
Implasticyde Postat 10 oktober 2007 Postat 10 oktober 2007 Ta reda på vad vilket program som inte svarar när du vill stänga av datorn den "mjuka" vägen genom att köra ctrl+alt+del. I "program"-fliken har du alla program som är igång och i "process"-fliken har du hur mycket CPU-kraft som används för allt i din dator som är igång. Döda alla program som inte svarar eller ta reda på vad det är för "process" som käkar CPU och avsluta denna innan du kör den hårda vägen, vilket inte är att rekomendera om man inte är tvungen, genom att stänga av datorn via Av/På-knappen. Prova att hålla in Av/På-knappen i 3-5sek om datorn inte svarar direkt. Vet inte hur det är nu men förr kunde man i BIOS ställa in hur man ville att Av/På-knappen skulle fungera vid påsättning respektive avsugn.. 😄 eh... 😉 ...för att stänga av datorn! 😊
Jajje Postat 20 oktober 2007 Postat 20 oktober 2007 Hej! Jag har stora problem att stänga av min burk! Det är en sprillans nya AMD64-dator, och trots det krånglar den med att stänga av sig... Kan det vara nåt program som ligger och tynger datorn? Jag har snokat runt som f*n utan o hitta felet. Ja, den svarar helt enkelt inte när jag trycker på Shut Down. Samma sak när jag trycker in on/off knappen på datorn, så står den bara och gör ingenting.. Jag kan fortsätta jobba med datorn efter att ha tryckt precis som vanligt.. Nåt skumt är det iaf. Är det nån som råkat ut för detta? Eller nån som vet vad som kan vara fel? \\Dana Testa att starta cmd.exe. Lättaste vägen(start/kör/cmd) När du har startat cmd så skriver du: shutdown -s. Stängs datorn av då? Om inte så kan det vara fel på nån windows fil eller kanske nåt värde i registret.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.