Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kort och gott ska det vara det egentligen?

jag har liksom vant mej vid det och tagit det för givet nu och kör aldrig med det i monitorläge.

Annons
  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag har inte deras DSP kort själv men vad jag förstått så har kortet latency. Kanske kan du i inställlningarna för kortet ställa in en låg latency?

Redigerat av punkrockdude
Postat

Ja. Latency kommer du aldrig ifrån. Det är heller inget du kan ställa in. Varje slussning av en plug tar sin tid oavsett plug. Har du två pluggar efter varandra så blir det dubbla latency. Om du inte har plugin delay compensation så har du med en latencyplug som du insertar där du inte har en uad-plug. Förslagsvis så kör du den på en bus där du skickar rubbet som inte har uad-plugar.

Postat

Kommunikationen mellan PCI-kortet och värdprogrammet har en fast latency som inte går att ändra. Pluggarna är tänkta att användas i mixläge, inte live.

Postat

Kanske en kapning men ändå...

Stödjer UAD full kompensation för latency (förutsatt att sequencern gör det såklart)? Så t ex addkompression och allt sånt där inte genererar fasfel?

Postat
Ja. Latency kommer du aldrig ifrån. Det är heller inget du kan ställa in. Varje slussning av en plug tar sin tid oavsett plug. Har du två pluggar efter varandra så blir det dubbla latency. Om du inte har plugin delay compensation så har du med en latencyplug som du insertar där du inte har en uad-plug. Förslagsvis så kör du den på en bus där du skickar rubbet som inte har uad-plugar.

använder nuendo 3, det är väl ingen latency i mixläget?

alltså problemet är ju att det inte går att göra i monitorläge, men det går ju inte att komma ifrån, nu blir jag förvirrad när du snackar om delaykomp plug, nuendo sköter väl sånt automatiskt.

Postat

använder nuendo 3, det är väl ingen latency i mixläget?

alltså problemet är ju att det inte går att göra i monitorläge, men det går ju inte att komma ifrån, nu blir jag förvirrad när du snackar om delaykomp plug, nuendo sköter väl sånt automatiskt.

Nuendo ja. Men inte andra program som tex. PT LE och typ Logic version 6.

Postat

nä la ner hela grejen med LE bara för att jag inte fick det att funka med rtas adapter och hela köret, det är ju fan löjligt.

Postat
Kanske en kapning men ändå...

Stödjer UAD full kompensation för latency (förutsatt att sequencern gör det såklart)? Så t ex addkompression och allt sånt där inte genererar fasfel?

Ja!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.