saften (oregistrerad) Postat 9 oktober 2007 Dela Postat 9 oktober 2007 Jo såhär ligger det till, jag har suttit med kristal och spelat in på trummorna hittils men ville testa cubase nu. Allt gick bra tills det att jag gick in på audio mixdown->spara som mp3-> Id3 tag blabla, när jag trycker "OK" på den så kommer det bara upp " An error occurred during the export" sen händer det inte ett jota och jag sitter där som ett fån Om ni känner er hjälpsamma så är jag glad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lithium Postat 9 oktober 2007 Dela Postat 9 oktober 2007 Du har väl markerat "Left" och "Right" markörerna i projektet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saften (oregistrerad) Postat 9 oktober 2007 Dela Postat 9 oktober 2007 Aah det har jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lithium Postat 9 oktober 2007 Dela Postat 9 oktober 2007 Gäller det alla projekt eller bara detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saften (oregistrerad) Postat 9 oktober 2007 Dela Postat 9 oktober 2007 Jag provade flera gånger med olika inspelningar, alla olika format men blev likadant hela tiden. Ja alla projekt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saften (oregistrerad) Postat 9 oktober 2007 Dela Postat 9 oktober 2007 Nu vet jag vad felet är tror jag ""Unable to Export Mixdown Error message; `Unable to Export mixdown` You'll probably won't want to own up to this but if you've been working with Cubase prior to the Cubase SX release, then take heart that you're not the first to suffer this embarrassing (Steinberg) oversight...ya ready? OK... ...The project markers are only reversed aren't they!... HA HAAA!! Now calm down... and breathe! ... How stupid do you feel now eh?... Pathetic. Call ya self a musician?! Pah! The two tiny little arrowheads connected with a horizontal line that are used to indicate the start and end of your song, well they're pointing the wrong way around aren't they?! Yes... little buggers they are! Virtually impossible to see the directions of the arrows but there ya go, that's probably it heheheh." En fråga bara, jag vet hur jag flyttar ena markerar'n "Ctrl+vänster musknapp" men det var ju tydligen den som skulle vara i början, det funkade inte att flytta den andra med ctrl&höger musknapp som jag trodde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 9 oktober 2007 Dela Postat 9 oktober 2007 En fråga bara, jag vet hur jag flyttar ena markerar'n "Ctrl+vänster musknapp" men det var ju tydligen den som skulle vara i början, det funkade inte att flytta den andra med ctrl&höger musknapp som jag trodde Testa Alt+vänster musknapp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars XLN Audio Postat 9 oktober 2007 Dela Postat 9 oktober 2007 Man kan ju klicka på dem och dra dem rätt också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saften (oregistrerad) Postat 9 oktober 2007 Dela Postat 9 oktober 2007 Ah fick det att funka direkt efter jag läste om markeringarna. Hade inte en tanke på att det blev en röd markering mellan dom när det inte stog rätt till, aja man lär sig ngt nytt varje dag Tack för hjälpen, hejhej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.