Bajenuffe1 Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Hej. Vart kan jag hitta svaret på denna hemlighet? Jag sitter hemma med en Korg padKontrol och det känns lite som jag bara fattar halva sanningen hur denna funkar. Jag har inga problem med att skapa schemes för att köra EZdrummer med denna. D.v.s att assigna olika ljud till de olika padsen och sedan skapa schemes av dessa.. Lätt som en plätt. Det jag inte fattar är hur jag gör för att styra t.ex funktionerna i Cubase.. typ start, forward, rewind record o.s.v. Eller att assigna t.ex filter i en synt till de 2 knobs som finns. Jag har fatta att det är värden som skall assignar till dessa reglage eller pads CC-value, men vart hittar jag dessa? Finns det någon bra crash course hur detta fungerar? Det finns en hel uppsjö av videos på youtube där presentatörer gör hur mycket ballt som helst med denna lilla enhet, men inget om hur det skall konfigureras? Skulle bli jätteglad om någon tog sig tiden. /Uffe
Linus Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Det jag inte fattar är hur jag gör för att styra t.ex funktionerna i Cubase.. typ start, forward, rewind record o.s.v. KVR Audio: Korg padkontrol + cubase transport pains
Bajenuffe1 Postat 8 oktober 2007 Trådstartare Postat 8 oktober 2007 Linus.. Tack, men jag är nog ett par kurser ifrån den kunskapen.. Jag hängde med till punkt 2 där det stod delete all the entries in the top section.... När jag väljer remove så försvinner ju även "the bottom section. 3. add a couple new ones and set them to status=midi note ??? Jag hittar inget värde som heter Midi note Fan.. jag vet inte vad jag håller på med, men tack för att du "gave it a shot" /Uffe
Bajenuffe1 Postat 9 oktober 2007 Trådstartare Postat 9 oktober 2007 Finns det ingen "nät kurs" i detta ämne?
Bajenuffe1 Postat 9 oktober 2007 Trådstartare Postat 9 oktober 2007 Jag bumpar den en sista gång... Är det ingen som har en liknande Padkontroller? /Uffe
sixties Postat 20 oktober 2007 Postat 20 oktober 2007 finns det inte några preset intällningar som bara är att lägga in så att allt funkar utan problem? det vore ju smidigast.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.