Jump to content
Annons

Trummor till Cubase LE

Recommended Posts

nillefix (oregistrerad)
Postat

Hej,

Håller på att spela in för första gången, men trummorna i Cubase LE låter lite "tunna".

Nån som har ett bra "trumprogram" att rekommendera som inte kostar skjortan och funkar i Cubase LE?

Tack på förhand!

Nicke

Annons
Postat

Hur dyr får skjortan vara? 😠 Easy Drummer och Addictive Drums är två bra alternativ. Jag föredrar AD, du kan dra ner demon från XLN Audio och testa den - enda begränsning är att inte att trummor finns med (och inte alla midiloops heller förstås).

nillefix (oregistrerad)
Postat

Ok, då vet jag vad jag skall börja.

Tack för snabbt svar.

Nicke

Postat
Gör sig Addictive Drums bättre än Drumkit From Hell även när det kommer till olika former av metal?
Jag hänvisar till tillverkarens egna ord 😱
Postat
Personligen föredrar jag EzDrummer som jag tycker är enklare också. Men båda är bra program.

EZdrummer är klart bäst tycker jag, men kostar väl också det dubbla jämfört med Drumkit from Hell t.e.x...

Postat
Personligen föredrar jag EzDrummer som jag tycker är enklare också. Men båda är bra program.

EZdrummer är klart bäst tycker jag, men kostar väl också det dubbla jämfört med Drumkit from Hell t.e.x...

😊

Skämtar du? EZDrummer är det billigaste alternativet på marknaden, och MYCKET billigare än Drumkit From Hell superior. Addictive Drums är väl något dyrare, men väl värt de extra pengarna, i mitt tycke. Det finns en demo att prova på.

Postat
Skämtar du? EZDrummer är det billigaste alternativet på marknaden, och MYCKET billigare än Drumkit From Hell superior. Addictive Drums är väl något dyrare, men väl värt de extra pengarna, i mitt tycke. Det finns en demo att prova på.

Aah, det var en expansion till EZdrummer jag såg... http://shop.toontrack.com/

Postat

Yes, det gäller att skilja mellan Drumkit From Hell expansion och Drumkit From Hell superior. 😉

Postat

Yes, det gäller att skilja mellan Drumkit From Hell expansion och Drumkit From Hell superior. 😉

Det måste alltså betyda att det finns mycket bättre programvaror än EZdrummer...? Jag skulle i nuläget inte kunna lägga ut pengar på det iofs, men det är värt att testa demon på AD =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.