Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjoo..Jag har ett problem med Cubaser SX 3. Varje gång jag försöker starta det kommer fönstret där alla olika delar av programmet "laddas" upp, precis som det skall. Men när texten nere på detta fönster visar MIDI Device Manager kommer ett ett felmeddelande upp och det går inte att starta Cubase. Har testat att installera om SX 3 men detta har inte hjälp. Förstår att det kan vara svårt att svara på vad problemet kan bero på, men finns det ngn MIDI-inställning eller ngn bugg eller så som kan göra att Cubase inte vill starta? Om det kan vara till någon hjälp har jag ett E-MU 1820 ljudkort. Någon som har ett förslag på hur jag skall gå tillväga?

Daviiid

Annons
Postat

Berra - Ja, det utgår jag ifrån att den gör. har ju ominstallerat och därmed både tagit ut och satt i den flera gånger innan jag testat..men ska kolla upp det ändå..kanske kan sitta i fel ingång, men tvivlar på det eftersom programmet bara slutade att fungera helt plötsligt

Majken - 3.0.0 nu när jag installerat om..det var 3.0.2 har jag för mig när SX "crashade".

Postat

Händer det när du startar med ett projekt eller med programmet "tomt"?

Om det är när du startar med ett projekt:

Prova att göra VSTPlugins-mappen 'osynlig' för Cubase genom att döpa om den, t ex till "VSTPluginsX".

Kolla sen om du kan starta Cubase. Om du då öppnar ett projekt så kommer du få upp en lista på pluggar som saknas, men strunta i den. Kolla bara om Cubase startar. I så fall är det nån plugg du använder som hänger programmet.

Postat (redigerat)

Assar - Har testat det och det fungerar inte ändå..börjar bli jäkligt frustrerande 😊

Problemet uppstår när jag startar SX tomt.. alltså jag kan inte på ngt sätt komma in i programmet.

Finns det ngt annat jag kan testa? antar att en formatering skulle hjälpa, men vet inte om jag är tillräckligt kunnig för att få allt att fungera igen.

Redigerat av Daviiid

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.