ThomasJ Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 (redigerat) Okej. Testatde lite sanbbt min nya imac med ableton 6.0 setup: Ca 25 effekter runt 10.15 midispår 4-5 audiospår med loopar ett antal instrument . Processor: 37% Allt flyter bra och det käns som att det skulle funka med lika mkt till utan större problem. Redigerat 5 oktober 2007 av Lådan
Majken Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 Fasen vad schysst! Med exakt samma test i Cubase landade jag på 39% 😆
ThomasJ Postat 5 oktober 2007 Trådstartare Postat 5 oktober 2007 Fasen vad schysst! Med exakt samma test i Cubase landade jag på 39% 😆 på en likadan burk? Kan tillägga att det var 2.0 Ghz processor
berra_- Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 Fasen vad schysst! Med exakt samma test i Cubase landade jag på 39% 😆 Skitdator du har 😳
ThomasJ Postat 5 oktober 2007 Trådstartare Postat 5 oktober 2007 Fasen vad schysst! Med exakt samma test i Cubase landade jag på 39% 😆 Skitdator du har 😳 😛
Björn Olsberg Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 Fasen vad schysst! Med exakt samma test i Cubase landade jag på 39% 😆 på en likadan burk? Kan tillägga att det var 2.0 Ghz processor Nja, det var väl det som var hela grejen. Lite ungefär sisådär antal spår, instrument, dator och effekter - men exakt belastningssiffra. I sammanhanget säger det ju inte mycket mer än att det fungerar.
ThomasJ Postat 5 oktober 2007 Trådstartare Postat 5 oktober 2007 nått tips på info som är kul att veta.
DivineCo Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 37% det var dåligt jag brukar sikta på 100% i Live på ett spår. Ett spår med send till 12 Bussar som har seriekopplade Konvolutions Reverb som matar varandra. Har dock inte lyckats riktigt än män jag har kommit nära.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.