Jump to content
Annons

Programmera trummor i Pro Tools LE?

Recommended Posts

Bobban (oregistrerad)
Postat

Jag har nyligen köpt på mig EZ Drummer och har lite erfarenhet av det sedan tidigare, dock i Cubase... och då kan man få upp ett sorts "rutmönster" där man säger åt vad som ska spelas och när...

Nu är det så att jag kör Pro Tools LE hemma och jag undrar om det finns någon form av liknande mönster man kan använda sig av...

Om inte... hur programmerar man bäst/lättast trummor i PT?

Tack på förhand för svar.

Annons
Postat
Jag har nyligen köpt på mig EZ Drummer och har lite erfarenhet av det sedan tidigare, dock i Cubase... och då kan man få upp ett sorts "rutmönster" där man säger åt vad som ska spelas och när...

Nu är det så att jag kör Pro Tools LE hemma och jag undrar om det finns någon form av liknande mönster man kan använda sig av...

Syftar du på Grid Mode, så att du kan se taktstrecken? Grid mode aktiverar du uppe i vänstra hörnet, där du har fyra knappar. grid, slip, shuffle och nåt annat.

sen drar du väl ez-drummers beats till spåret...eller? så funkar det med addictive drums iaf...

lycka till!

Bobban (oregistrerad)
Postat

Syftar du på Grid Mode, så att du kan se taktstrecken? Grid mode aktiverar du uppe i vänstra hörnet, där du har fyra knappar. grid, slip, shuffle och nåt annat.

sen drar du väl ez-drummers beats till spåret...eller? så funkar det med addictive drums iaf...

lycka till!

Mja jag vet vad du menar men det är inte det jag syftar på...

Det som jag menar är att man får upp ett fönster som ser ut ungefär som luffarschack och där är varje "rad" assignad till en trumma eller cymbal... sen klickar du helt enkelt i rutorna där det ska spelas och på så vis får du en färdig trumm-takt...

Ha även sett detta i ett program som heter Fruity Loops...

Går detta att få upp i PT? för det går ju 100 ggr snabbare än att dra in alla midi-ljuden ett och ett.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.