martymcfly Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Hallå! Jag kör SX3 med M-AUDIO FastTrack Pro ljudkort, Casio Privia PX-100 (Digitalpiano) och EDIROL UM-1X (Midi-Interface). Allt var ok fram tills för en vecka sedan. Nu lyder inte mina MIDI-spår. Spelar jag upp ett projekt fungerar allt som det ska. Ljudkortet och Cubase verkar alltså fungera fint, både VST-instrumenten och .wav-spåren spelas upp som det ska. Slår jag an digitalpianot så får jag signal in i Cubase, men inget ljud från VST-synten, trots att jag kan spela upp ljudet och till och med 'klicka' på VST-instrumentens tangenter och på så vis få ljud. MIDI-in är ställt till EDIROL, har provat både [Emulerat] och vanligt. (Och alla andra MIDI-ingångar) Har provat att installera om flera gånger, både från skiva och nerladdade drivrutiner från EDIROLs hemsida. Vad är det för fel jag gör? Visst är det MIDI-interfacet som krånglar? MYCKET tacksam för hjälp! /Mattias
martymcfly Postat 4 oktober 2007 Trådstartare Postat 4 oktober 2007 Hallå! Jag kör SX3 med M-AUDIO FastTrack Pro ljudkort, Casio Privia PX-100 (Digitalpiano) och EDIROL UM-1X (Midi-Interface). Allt var ok fram tills för en vecka sedan. Nu lyder inte mina MIDI-spår. Spelar jag upp ett projekt fungerar allt som det ska. Ljudkortet och Cubase verkar alltså fungera fint, både VST-instrumenten och .wav-spåren spelas upp som det ska. Slår jag an digitalpianot så får jag signal in i Cubase, men inget ljud från VST-synten, trots att jag kan spela upp ljudet och till och med 'klicka' på VST-instrumentens tangenter och på så vis få ljud. MIDI-in är ställt till EDIROL, har provat både [Emulerat] och vanligt. (Och alla andra MIDI-ingångar) Har provat att installera om flera gånger, både från skiva och nerladdade drivrutiner från EDIROLs hemsida. Vad är det för fel jag gör? Visst är det MIDI-interfacet som krånglar? MYCKET tacksam för hjälp! /Mattias En sak till: När jag tar upp stand-alone versionerna av VST, så funkar det. Så det kanske är en Cubase-inställning, trots allt..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.