Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå!

Jag kör SX3 med M-AUDIO FastTrack Pro ljudkort, Casio Privia PX-100 (Digitalpiano) och EDIROL UM-1X (Midi-Interface). Allt var ok fram tills för en vecka sedan. Nu lyder inte mina MIDI-spår.

Spelar jag upp ett projekt fungerar allt som det ska. Ljudkortet och Cubase verkar alltså fungera fint, både VST-instrumenten och .wav-spåren spelas upp som det ska.

Slår jag an digitalpianot så får jag signal in i Cubase, men inget ljud från VST-synten, trots att jag kan spela upp ljudet och till och med 'klicka' på VST-instrumentens tangenter och på så vis få ljud. MIDI-in är ställt till EDIROL, har provat både [Emulerat] och vanligt. (Och alla andra MIDI-ingångar)

Har provat att installera om flera gånger, både från skiva och nerladdade drivrutiner från EDIROLs hemsida.

Vad är det för fel jag gör? Visst är det MIDI-interfacet som krånglar?

MYCKET tacksam för hjälp!

/Mattias

Annons
Postat
Hallå!

Jag kör SX3 med M-AUDIO FastTrack Pro ljudkort, Casio Privia PX-100 (Digitalpiano) och EDIROL UM-1X (Midi-Interface). Allt var ok fram tills för en vecka sedan. Nu lyder inte mina MIDI-spår.

Spelar jag upp ett projekt fungerar allt som det ska. Ljudkortet och Cubase verkar alltså fungera fint, både VST-instrumenten och .wav-spåren spelas upp som det ska.

Slår jag an digitalpianot så får jag signal in i Cubase, men inget ljud från VST-synten, trots att jag kan spela upp ljudet och till och med 'klicka' på VST-instrumentens tangenter och på så vis få ljud. MIDI-in är ställt till EDIROL, har provat både [Emulerat] och vanligt. (Och alla andra MIDI-ingångar)

Har provat att installera om flera gånger, både från skiva och nerladdade drivrutiner från EDIROLs hemsida.

Vad är det för fel jag gör? Visst är det MIDI-interfacet som krånglar?

MYCKET tacksam för hjälp!

/Mattias

En sak till: När jag tar upp stand-alone versionerna av VST, så funkar det. Så det kanske är en Cubase-inställning, trots allt..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.